The effects of immediate feedback interventions with different contexts through computer assisted formative assessment on transfer of learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim alanındaki teknolojik gelişmelerle birlikte, bilgisayar destekli biçimlendirici değerlendirme aracılığıyla öğrencilere anlık geribildirim vermek daha kolay bir hale gelmiştir. Fakat geribildirim mesajında verilen bilginin miktarı gibi geribildirimin öğrenme üzerindeki etkilerini etkileyen çeşitli faktörler vardır. Geribildirimin, akılda tutma etkisi üzerine bir çok çalışma olmasına rağmen, öğrenmenin transferi üzerine etkisi hakkında çok az sayıda çalışma vardır. Bu çalışmanın temel amacı, bilgisayar destekli biçimlendirici değerlendirme aracılığıyla verilen farklı içeriklere sahip anlık geribildirim müdahalelerinin öğrenmenin transferi üzerine etkisini araştırmaktır. Bu çalışma için yarı – deneysel tasarım kullanılmış olup nicel veri toplama yöntemi toplanılmıştır. Çalışmanın başında bir hazır bulunuşluk testi, çalışmanın sonunda da öğrenmenin transferi testi uygulanmıştır ve bu testler ders saati içerisinde kağıt üzerinde yapılmıştır. Bu testlerin arasında, öğrenciler, her hafta 1 tane olmak üzere, gruplara göre belirlenmiş farklı miktarda bilgi içeren anlık geribildirim vermek amacıyla üç test çözmüşlerdir. Çalışmanın katılımcıları, İstanbul'daki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören öğrencilerdir (N=128). Farklı miktarda bilgi içeren anlık geribildirim türlerinin etkilerini karşılaştırmak amacıyla 1) geribildirim verilmeyen, 2) sadece doğru cevabı verilen, 3) ayrıntılı geribildirim verilen, 4) ekstra ayrıntılı geribildirim verilen olmak üzere dört farklı grup oluşturulmuştur. Veriler, kağıt üzerinde yapılan testlerle toplanmıştır. Bulgular dört farklı tür geribildirimin, kendi içlerinde öğrenmenin transferi üzerine anlamlı etkileri olmasına karşın, diğer türlerle kıyaslandıklarına anlamlı bir fark oluşturmadığını göstermektedir (F(3,124)=.815, p>.05). Ancak, ayrıntılı geri bildirim alan öğrencilerin ortalama puanları diğer gruplara göre daha fazla artmıştır. Öğrencilerin geri bildirimden öğrenmelerini sağlamak amacıyla geri bildirime harcanan zamana yönelik uzun süreli bir çalışmadan daha iyi sonuçlar elde edilebilir. With the technological developments in the field of education, it is easier to give immediate feedback to the students through computer assisted formative assessment. However, there are various factors affecting the efficiency of feedback on learning such as the amount of information provided in the message of feedback. Although there are various studies focusing on the retention effects of feedback, there is scarce research on the effects on transfer of learning. The main aim of this study was to investigate the effects of immediate feedback interventions with different contexts through computer assisted formative assessment on transfer of learning. Quasi- experimental design was employed for this study with quantitative data collection. At the beginning of the study, a prerequisite test was implemented and at the end of the study, a transfer of learning test was applied on paper during the course. Between these tests, students took three online quizzes (one quiz each week) providing immediate feedback interventions with different amount of information regarding the group. The participants of this study were a group of students attending a state secondary school in Istanbul (N=128). Four different groups were formed in order to investigate the comparative effectiveness of immediate feedback with different amount of information given in the feedback message: no feedback, correct answer, elaborated feedback, extra-instructional elaborated feedback. The data collected through paper based tests. Findings indicated that although four types of feedback had a significant effect in terms of transfer of learning within groups, there is no significant difference between groups regarding the effects of feedbacks on transfer of learning (F(3, 124)= .815, p>.05). However, students' mean scores in elaborated feedback group increased more than the other groups. A better understanding can be gained from a longer term study focusing on the time spent on feedback to make sure students can learn from it.
Collections