TEZLER: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 1121
-
Tarih öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç- gereçler hakkındaki görüşleri(Erzurum örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılan bu araştırmayla, tarih öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç-gereçlerle ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Desen olarak eylem araştırması ... -
İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin modsal betimlemeleri algılayabilme ve kullanabilme yeterliliklerini ölçebilmek amacıyla ölçek geliştirme ve bu ölçek ile öğrencilerin modsal betimlemelere dair düzeylerini belirleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin, modsal betimleme olarak tanımlanan; grafik, resim, tablo, diyagram, şekil ve matematiksel ifade gibi gösterimleri, algılayabilme becerilerini ve bunlar arasındaki ... -
Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi ?hayatımızda kimya? ünitesinin öğretimi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 9. sınıf kimya öğretim programında yer alan ?Hayatımızda Kimya? ünitesinin öğretimine Yaşam Temelli ARCS Öğretim Modelinin uygulanabilirliğini incelemektir. Bu amaçla ?Hayatımızda Kimya? ünitesiyle ... -
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ve öz değerlendirmenin ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarısına ve başarının kalıcılığına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, yönlendirilmiş araştırma-sorgulama temelli aktiviteleri içeren Argümantasyon Tabanı Bilim Öğrenme yaklaşımının ve ilave öz değerlendirmenin öğrencilerin fen başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. ... -
Yaparak yazarak bilim öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuarı başarılarına etkisinin araştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, fizik laboratuarına girişte Yazarak ve Yaparak Bilim Öğrenme'nin (YYBÖ) uygulanmasının etkilerini değerlendirmekti. Böyle bir uygulama ve araştırma öğrencilerin konuları kavramsal olarak anlamalarını ... -
6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki hücre ve organelleri` konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarisina etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu deneysel araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Hücre ve Organelleri? konusunun öğretiminde eğitsel oyunlara dayalı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı ... -
Altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan coğrafya konularının öğretim sürecine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Erzurum ili Aşkale ilçesi örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma da Altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan coğrafya konularının öğretim sürecine yönelik öğretmen görüşleri incelenerek, öğretmen görüşleri çerçevesinde Altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki ... -
İlköğretim 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersi öğretim programı kazanımlarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Konya ili örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademede 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında uygulanmaya başlanan İlköğretim (8.Sınıf) Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların öğrenciler tarafından ... -
Doğrusal denklemler ve grafiklerinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin başarıya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 7.sınıflarda anlatılan ?Doğrusal Denklemler ve Grafikleri?nin öğretiminde dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra'nın kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin etkinliğini belirlemek ... -
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan ``ülkemizde nüfus`` ünitesinin öğretiminde görsel materyallerden yararlanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan ``Ülkemizde Nüfus'' ünitesinin öğretiminde görsel materyallerden yararlanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisinin ortaya konulması amaçlanmış ... -
Seviye belirleme sınavı (SBS) sorularının fen ve teknoloji dersi öğretim programına uygunluğu ve bloom taksonomisine göre incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Fen ve Teknoloji sorularının Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına uygunluğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Doküman incelemesi ... -
İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metin etkinliklerinin eleştirel düşünme becerileriyle örtüşme düzeyi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Erzurum ilinde okutulan ilköğretim 4. ve 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metin etkinliklerinin eleştirel düşünme becerileri ile örtüşme düzeyinin belirlenmesi ... -
İlköğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve beşinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyi (Erzurum ili örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme beceri düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modeline uygun yapılmıştır. Çalışma evrenini Erzurum ili Palandöken ... -
5E modeline dayalı olarak hazırlanan ders yazılımının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 5E modeline dayalı olarak hazırlanan ders yazılımının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum ... -
İlköğretim 6. sınıfta bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin başarı ve tutuma etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, kavram yanılgılarına ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisini değerlendirmektir. Uygulama için ... -
Hidrofobik kompozit materyallerin hazırlanması ve karakterizasyonu
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Zeminlerde kullanılan kilin, suyu adsorbe etmesi birçok problemi beraberinde getirmektedir. Özellikle taşıyıcı sistem olarak kullanılan kil su çektiğinde şişerek yapılara zarar vermektedir. Ayrıca, suyun kil tarafından ... -
Etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf öğretmenlerinin yeni rollerinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf öğretmenlerinin yeni rollerini belirlemek amacıyla karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının dil tutumları ve dil kullanımlarının söylem çözümlemesi yöntemi ile betimlenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Söylem çözümlemesi dilbilim başta olmak üzere iletişim, edebiyat, psikoloji gibi farklı alanlarda kullanılan bir yöntemdir. Farklı alanlarda farklı tekniklerle uygulanan bu yöntem, sözcelemede bütün unsurları (sözcük seçimi, ... -
First and second year students` opinions about english language course in the faculties and vocational high schools of Igdır University
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üniversite öğrencilerinin İngiliz dili ve yüksek öğretim seviyesinde görülen İngilizce dersi hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla gerçekleştirilen bu çalışma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Iğdır Üniversitesi'ne ... -
Dizi ve seriler konusunun matematiksel modelleme yoluyla öğretiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğrenme ve modelleme becerileri üzerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, dizi ve seriler konusunda matematiksel modelleme yöntemi ile öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerilerini ve bu yöntemin öğrenmeye etkisini incelemek ...