TEZLER: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 1121
-
Tarih eğitimi ve dil: tarihçilerin, tarih ders kitabı yazarlarının, tarih öğretmenlerinin ve öğrencilerin tarihsel dil kullanımı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, tarih eğitimi ve dil ilişkisini tarihçilerden başlayan ve öğrencilere kadar uzanan bir yelpazede inceleyerek tarih eğitiminde kullanılan tarihsel dilin niteliklerini tarihçi, ders kitabı, öğretmen ve ... -
İlköğretim altıncı sınıf sosyal bilgiler öğretim programı, uygulanması ve SBS ile ilişkisinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son zamanlarda yenilenen öğretim programıyla birlikte öğretim programlarının yapısı, içeriği, uygulama şekli ve ölçme-değerlendirme anlayışı gibi konularda yapılan araştırmaların sayısında artış meydana gelmeye başlamıştır. ... -
Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin oran- orantının öğretimi ve orantısal akıl yürütmelerinin geliştirilmesindeki akademik başarılarını arttırmada bilgisayar destekli öğretimin iki farklı uygulaması olan ... -
İlköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum ili örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile ilköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma tarama modeline uygun düzenlenmiştir ve bağımsız değişkenlerinin sonuç ... -
Osmanlı Devleti`nde özel İslam mektepleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde açılmış olan Özel İslam Mektepleri araştırılmıştır. Tanzîmât Dönemi'nde (1839-1876) özel okullar açılmış olsa da bunlar çok nitelikli ve uzun ömürlü olmamıştır. ... -
Okuma alışkanlığının kazandırılmasında edebî türlerin etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırılmasında edebî türlerin etkisine ilişkin öğrencilerin görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada görüşme tekniği kullanılmıştır.Bu araştırmanın ... -
Kıpçak dönemi eserlerinin yabancılara Türkçe öğretimi açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Kıpçak dönemi eserlerini Türkçe öğretim yöntemleri açısından incelemek, söz konusu eserlerin yabancılara Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini belirlemek ve bu alanda yapılacak çalışmalara katkı ... -
Namık Kemal`in eserlerinde eğitsel bir değer olarak insan
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Vatan ve hürriyet şairi olarak anılan Namık Kemal, edebiyatımızda insanın bir kul ol-maktan öte iradî bir varlık olduğunu ve aklını kullanarak doğaya hâkim olabileceğini ilk defa ortaya atan Tanzimat dönemi aydınlarındandır. ... -
Fen bilgisi eğitimi 2. sınıf öğrencilerine ?atomun yapısı? konusunun 3d bilgisayar modelleri yardımıyla öğretimi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 3D (üç boyutlu) bilgisayar modellerinin Modern Fizik dersi ?Atomun Yapısı? ünitesi çerçevesinde Fen Bilgisi Eğitimi 2. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, üç boyutlu düşünebilme ve uzamsal canlandırabilme ... -
Mustafa Ruhi Şirin`in Türk çocuk edebiyatındaki yeri ve eserlerinin eğitsel değeri üzerine bir inceleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, günümüz çocuk edebiyatının önemli isimlerinden Mustafa Ruhi Şirin'in çocuk edebiyatımızdaki yerini ve eserlerinde bulunan eğitsel unsurları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın kapsamını Mustafa ... -
Genel fizik laboratuar dersinde basit elektrik devreleri konusunun öğretilmesinde Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; genel fizik laboratuar dersinde basit elektrik devreleri konusunda Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ve geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Çalışmanın ... -
Modüler gruplar ve bazı alt grupları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu calısmanın amacı, genel olarak moduler grupları, moduler grupların bazı alt grupları ve bazı normal alt grupları karakterize etmekdir.Birinci bolumde diger bolumler icin gerekli olan gruplar, alt gruplar ve ozellikleri ... -
Psikolojik danışmanların tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı psikolojik danışmanların tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, Erzurum İl merkezi ve ilçelerinde görev yapan 147 Psikolojik danışman üzerinde yapılmıştır. ... -
Bilişim teknolojileri (BT) okul formatör öğretmenlerinin diğer eğitim birimlerinden beklentileri: Erzurum ili örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmayla, Erzurum ili sınırları içerisinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına ait devlet okullarında görev alan BT okul formatör öğretmenlerinin diğer eğitim birimlerinden beklentilerinin ve bu beklentilerin çeşitli ... -
6. sınıf fen ve teknoloji dersinde dolaşım sistemi konusunun zihin haritalama tekniği ile öğretilmesinin başarıya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde dolaşım sistemi konusunun zihin haritalama tekniği ile öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun ... -
Probleme dayalı öğretim metodunun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ve özdeşliklerin öğretiminde 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ve özdeşlikler konusundaki hatalarını belirlemek ve probleme dayalı öğrenme yönteminin hataların giderilmesi ve ... -
Jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 8. sınıf Matematik dersi öğretimi sürecine katılan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasında kullanılan Grup Araştırması ve ... -
PISA 2003 matematik okuryazarlığı soruları bağlamında 15 yaş grubu öğrencilerinin matematik okuryazarlığı ve tutumlarının incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı PISA 2003 matematik okuryazarlığı soruları bağlamında 15 yaş grubu öğrencilerinin matematik okuryazarlığı ve tutumlarının incelenmesidir. Bu araştırmanın modeli nicel yöntemlerden tarama modelidir. ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına,öğrenilen bilginin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma; ilköğretimin sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersinin farklı ünitelerinde, animasyon kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına, bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ... -
Çoklu zekâ kuramına dayalı öğrenme yöntemi ve motivasyon stilleri etkileşiminin öğrencilerin tutum, akademik başarı ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Çoklu Zekâ Kuramlı öğrenme yöntemi ve motivasyon stilleri etkileşiminin öğrencilerin biyoloji dersine karşı tutum, akademik başarı ve bilgilerinin kalıcılığına etkisini saptamaktır. Araştırma da nicel ...