İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metin etkinliklerinin eleştirel düşünme becerileriyle örtüşme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Erzurum ilinde okutulan ilköğretim 4. ve 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metin etkinliklerinin eleştirel düşünme becerileri ile örtüşme düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Türkçe öğretim programında yer alan kazanımlar eleştirel düşünme becerisi kazanımları olarak Ulaş, Kolaç, Karabacak (2010), tarafından sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırmadan yola çıkılarak ilköğretim 4. ve 5.sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan toplam 458 etkinlik tek tek incelenmiş ve eleştirel düşünme becerisi kazanımlarına göre guruplandırılmıştır.Elde edilen veriler sayısallaştırılarak frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış ve tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre 4.sınıf Türkçe ders kitabında yer alan 8 temaya ait toplam iki yüz kırk etkinlikten, yüz yetmiş iki tanesi eleştirel düşünme becerileri ile örtüşmektedir. 5.sınıf Türkçe ders kitabında yer alan 8 temaya ait toplam iki yüz on sekiz etkinlikten yüz elli tanesi eleştirel düşünme becerileri ile örtüşmektedir. Bu bulgulara göre ilköğretim 4. ve 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metin etkinlikleri yüksek düzeyde eleştirel düşünme becerileri ile örtüşmektedir. In this research, it is aimed to determine the coincidence level of the critical thinking skills with text activities in 4th and 5th grades Turkish course books in 2010-2011 school year in Erzurum. Among qualitative research methods, document analysis method has been used in the research. The attainments in Turkish curriculum, as critical thinking skill, have been classified by Ulaş, Kolaç and Karabacak (2010). Based on this classification 458 activities partaking in Turkish textbooks have been examined one by one and categorized in respect to the attainment of critical thinking skill.The frequency and percent values of the obtained data have been calculated by digitizing and presented in the shape of tables. In the result of the research, in view of the data, 172 ones of 240 activities belonged to 8 themes in 4th grade Turkish course book have coincided with critical thinking skills. In 5th Turkish course book 150 of 218 activities belonged to 8 themes have coincided with critical thinking skills. According to these findings text activities in 4th and 5th grades Turkish course books have been coinciding dramatically with the critical thinking skills.
Collections