İlköğretim 6. sınıfta bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin başarı ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, kavram yanılgılarına ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisini değerlendirmektir. Uygulama için araştırmacı tarafından yapılandırmacı yaklaşıma ve dil bilgisi öğretimi ilkelerine uygun bir öğretim yazılımı hazırlanmıştır. Yazılımda; isimler, zamirler, hâl ekleri ve iyelik ekleri konuları örneklem olarak seçilmiştir.Araştırmada `ön test ? son test kontrol gruplu deneysel desen' kullanılmıştır. Araştırma, Trabzon iline bağlı Yomra Yatılı İlköğretim Bölge Okulunun iki farklı altıncı sınıf şubesinde (N: 53) yürütülmüştür. Şubelerden biri kontrol grubu (n: 27), diğeri ise deney grubu (n: 26) olarak rastgele belirlenmiştir. Dil bilgisi konuları kontrol grubunda geleneksel öğretimle, deney grubunda bilgisayar destekli öğretim ile işlenmiştir. Uygulama 12 hafta sürmüştür. Araştırmada hem nicel hem nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler; Kişisel Bilgi Formu, Dil Bilgisi Başarı Testi, Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ile, nitel veriler; Açık Uçlu Soru Formu, Bilgisayar Destekli Dil Bilgisi Öğretimi Öğrenci Görüşme Formu ile toplanmıştır. Nicel veriler SPSS 16 programında frekans, yüzde, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H, Wilcoxon analizleriyle, nitel veriler ise içerik analizi ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda, bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin geleneksel öğretime göre başarıyı ve tutumu daha fazla artırdığı, dil bilgisi kavram yanılgısını ise azalttığı; öğrencilerin yönteme karşı olumlu görüş belirttikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. The aim of this study is to evaluate the effect of computer assisted grammar teaching on the success, misconceptions and attitude towards Turkish lesson of primary school 6th grade students. For the application, a software that is suitable for constructivist approach and principles of grammar teaching was developed by the researcher. In the software; nouns, pronouns, case suffixes and possessive suffixes were chosen to be sample.In the study `pretest ? posttest control group design? was used. The study was conducted with two different 6th class (N: 53) of Yomra Regional Primary Boarding School in Trabzon. One of the classes was chosen randomly to be control group (n: 27) and the other is experiment group (n: 26). Grammar topics were taught with traditional method at control group and with computer assisted teaching method at the experiment group. The study lasted 12 weeks. Both qualitative and quantitative data were collected at the study. Quantitative data were collected with Personal Information Form, Grammar Success Test, Attitude Scale towards Turkish Lesson; qualitative data were collected with Open-ended Question Form, Computer Assisted Grammar Teaching Student Interview Form. Quantitative data were evaluated with frequency, percentage, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H, Wilcoxon analyses at SPSS 16 program; qualitative data were evaluated with content analysis.As a result of the study it was concluded that computer assisted grammar teaching increase success and attitude more than traditional teaching, decrease grammar misconceptions; students express positive opinion towards the method.
Collections