İlköğretim 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersi öğretim programı kazanımlarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Konya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademede 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında uygulanmaya başlanan İlköğretim (8.Sınıf) Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların öğrenciler tarafından ne derece benimsendiğini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öncelikle ayrıntılı bir literatür taraması yapılmış ve İlköğretim 8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersi öğretim programı incelenmiştir. Daha sonra Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Öğretim Programındaki kazanımlarla ilgili tutum ölçeği geliştirilmiş ve bu ölçek ilköğretim ikinci kademedeki 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.Araştırmanın evrenini, Konya Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersini alan bütün ilköğretim 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Konya'daki, Vali Necati Çetinkaya İlköğretim Okulu, İhsan Öz Kaşıkçı İlköğretim Okulu, Vali İhsan Dede İlköğretim Okulu ve Osman Gazi İlköğretim okullarında araştırmamıza katılan 200 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma sonunda elde edilen bulgularda, İlköğretim (8. Sınıf) Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Öğretim Programı kazanımlarından elde edilen maddeler, öğrenciler tarafından büyük ölçüde benimsendiği tespit edilmiştir. En yüksek düzeyde katılım sağlanarak başarı gösteren (% 91.5) ?Birlikte yaşamak için etkili iletişim ve diyalog önemlidir? (madde 7) maddesi olurken, en düşük düzeyde katılım sağlanan ise (% 72.5) ?Demokrasilerde kişisel hakların kullanımı anayasal güvence altına alınmalıdır? (madde 9) maddesi olmuştur.Anahtar Sözcükler: Vatandaşlık, Demokrasi, Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi This research aims at determining to what extent the students can achieve the learning outcomes that exist in the curriculum of the primary school (8th grade) course of `Citizenship and Democracy Education? whose implementation in the second level primary education began at the 2010-2011 academic year.In the research, descriptive methods were used. Firstly, a detailed literature review was conducted and the curriculum of the primary school (8th grade) course of `Citizenship and Democracy Education? was examined. Afterwards, an attitude scale towards the learning outcomes of the primary school (8th grade) course of `Citizenship and Democracy Education? was applied to the 8th grade students.The population of the study comprised all 8th grade students who attended the formal primary schools of MEB in the center of Konya city and took the course of `Citizenship and Democracy Education? at the 2010-2011 academic year. The sample of the study consisted of 200 8th grade students from Vali Necati Çetinkaya Elementary School, İhsan Öz Kaşıkçı Elemantary School, Vali İhsan Dede Elemantary School and Osman Gazi Elemantary School which were all in the center of Konya city.According to findings of the study, it was determined that the learning outcomes that exist in the curriculum of the primary school (8th grade) course of `Citizenship and Democracy Education? were achieved by the students.The ? ndings obtained from the research revealed that the articles gained through the learning outcomes of the 8th grade Citizenship and Democracy Education lesson were achieved by the students. While Article 7 ? Effective communication and dialogue are essential for living together? proved 91.5% success , Article 9 ?In democracies, the use of individual rights should be constitutionally guaranteed? proved 72.5% success and became the lowest one.Key words: Citizenship, Democracy, Citizenship and Democracy Education
Collections