6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki hücre ve organelleri` konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarisina etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Hücre ve Organelleri? konusunun öğretiminde eğitsel oyunlara dayalı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun akademik başarıları arasında farklılığın olup olmadığını belirlemektir.Araştırma 2010-2011 eğitim- öğretim yılı birinci döneminde Erzurum' da bir ilköğretim okulu 6. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bir deney ve bir kontrol grubu kullanılmıştır. İki haftalık uygulama sonucunda kullanılan yöntemlerin fen ve teknoloji öğretiminde akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olup olmadığını belirlemek için t-testleri (Independent Samples t-test, Paired Samples t-test) yapılmıştır. Yapılan t testleri sonucunda eğitsel oyuna dayalı öğretimin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları arasında, deney grubunun lehinde anlamlı düzeyde farklılığın olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar, eğitsel oyunla öğretimin geleneksel öğretime göre fen ve teknoloji öğretiminde akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğunu göstermektedir. The purpose of this experimental research is to test whether there is significant difference between the achievement scores of experimental group using educational game-based learning method and the control group using traditional learning method in `Cell and Organelles? unit in Science course. This study was carried out on sixth grade students of an elementary school in Erzurum in the first term of 2010 ? 2011 education year. The research includes two groups: experimental group and control group. At the end of the two-week implementation, t-test was used in order to see the tangible effects of the applied methods on the academic achievements in science teaching. Results of the study indicate there is a significant difference between the achievements of the experimental group who used educational game-based learning method and the achievement of the control group who used traditional learning method in favor of the experimental group.
Collections