Tarih öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç- gereçler hakkındaki görüşleri(Erzurum örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmayla, tarih öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç-gereçlerle ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Desen olarak eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Erzurum'da görev yapan tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise, bu evrenden tesadüfî yöntemle seçilmiş 30 tarih öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerle tablolar hazırlanmış ve ilgili görüşler frekans ve yüzdeleri ile verilmiştir. Elde edilen öğretmen görüşlerinden aynen alıntılar yapılmıştır. Alıntılarda öğretmenlerin gerçek ismi yerine takma isimler kullanılmıştır.Görüşme sırasında öğretmenlere, lisans ve hizmet içi eğitiminde, bilgisayar ve öğretim teknolojileri derslerini alıp almadıkları, derslerde kullanmaktan zevk aldıkları ve kendilerini yeterli hissettikleri araç-gereçlerin neler olduğu, tarih dersinde araç-gereç kullanmanın genel olarak sağladığı faydaları, derslerde daha fazla yer verdikleri ve daha uygun olan araç-gereçlerin neler olduğu, derslerde kullandıkları araç-gereçleri seçerken hangi kriterleri ön planda tuttukları, derslerde araç-gereçleri hangi amaçla kullandıkları, görev yaptıkları okulun araç-gereç bakımından yeterli olup olmadığı, derslerde araç-gereç kullandıklarında karşılaştıkları sıkıntıların neler olduğu, tarih dersleri için kendileri ya da öğrencileriyle birlikte araç-gereç hazırlama durumlarıyla ilgili görüşleri ve okullarında bulunmasını istedikleri araç-gereçlerin neler olduğuna yönelik sorular yöneltilmiştir.Araştırmada, tarih öğretmenlerinin derslerinde araç- gereç kullanmak istedikleri fakat müfredatın çok yoğun olmasından dolayı derslerinde araç- gereç kullanımına fazla yer veremedikleri, materyal ile ilgili hizmet içi eğitim semineri almak istedikleri, yeni tarih ders kitaplarını genel anlamda olumlu buldukları ve okullarda araç- gereçlerin yeterli olmadığını bir sorun olarak gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. With this research, it was tried to be indicated history teachers? ideas about tools and materials they used in history lessons.In this study, qualitative research method was used. As a model of the study, action research was used. The sampling of the study consisted of 30 history teachers who are on duty in Erzurum. The study group was chosen randomly from this sampling. As data collecting tool, semi-structured interview form was used. Along with the data obtained, the tables were prepared and related ideas were diven to gether with frequencyand percentages. Some removal was done fromsome teachers? ideas of the same way. In the removals, nicknames of the teachers instead of their real names were used.During interview, the teachers were asked whether they received computer or teaching Technologies lessons, or what tools made them feel sufficient in lessons and what the tools are, and what benefits them provide in History lessons when use materials or tools, what tools are more suitable, which criteria they give priority while they choose tools or material, what purpose they used these materials and whether tools and materials of ther school are sufficient, what kinds of troubles they experienced during the lessons, the ideas about history lesson and their tools or materials and lost what kinds of tools or materials are demanded from them by their schools.In the study, ıt?s concluded that History teachers wanted to use tools or materials in their lessons but they couldn?t take them the place mostly because their curriculums were intense, and them wanted to have in service course, about the use of tools or materials and that they found new history and lessons books positive, and that insufficient of tools or materials in the school become a problem.Key Words: Material, Teacher, Lesson, History
Collections