Doğrusal denklemler ve grafiklerinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 7.sınıflarda anlatılan ?Doğrusal Denklemler ve Grafikleri?nin öğretiminde dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra'nın kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin etkinliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum merkezde bir ilköğretim okulunun 7. sınıflarından iki ayrı şube oluşturmaktadır. Şubelerden biri Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin yapıldığı deney grubu, diğeri geleneksel öğretim yönteminin yapıldığı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Araştırma 2010-2011 ders yılının bahar döneminde Mart ayının son üç haftası gerçekleştirilmiştir. Uygulamada her iki gruba da doğrusal denklemler ve grafiklerinin öğretimi yapılmıştır. Çalışmanın verileri Matematik Kaygısı Ölçeği, Doğrusal Denklemler ve Grafikleri Bilgi Testi, yazılı mülakat ve odak grup görüşmesiyle elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde bağımsız grup t-testi, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonuçlarına göre GeoGebra'nın kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. The purpose of this research is to determine the effectiveness of Computer Assisted Instruction in which dynamic mathematics software GeoGebra used in teaching of ?Linear Equations and Graphs` in at the 7th elementary level. There are two different classes at 7th grade elementary level in the school in the center of Erzurum. The one of the classes was chosen as the experimental group taught with Computer Assisted Instruction method, the other as the control group traditional teaching method used. The research was held during the last three weeks of March of the spring semester of 2010-2011 academic years. In practice, linear equations and graphs were taught both groups. Data of the study were obtained by using Mathematics Anxiety Scale, Achievement Test for Linear Equations and Graphs, the written interview and focus group call. Quantitative data obtained from this study were analyzed by using the independent group t-test, qualitative data were analyzed by using both a content analysis and a descriptive analysis. According to the results of the analysis, it was determined that Computer Assisted Instruction method with GeoGebra was more effective than Traditional Method of Instruction.
Collections