EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
Duygusal tepkisellik, okula yabancılaşma ve okula bağlılık arasında okul reddinin aracı rolünün incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)Amaç: Ortaokul ve lise öğrencilerinde duygusal tepkisellik, okula yabancılaşma ve okula bağlılık kavramları arasında okul reddinin aracı rolünü incelemek, buna ilişkin olarak doğrudan ve dolaylı ilişkileri analiz etmek ... -
Edebiyat eserlerini doğru değerlendirme problemi ve iki çağdaş düşünür I.A.Richards ve N.Hartmann
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-24) -
Sınıf yönetiminde anadili etkinliklerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06) -
Türkiye ve Almanya`daki lise coğrafya ders kitaplarının karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ülkemizde 2005 yılından itibaren liselerde uygulanmakta olan Coğrafya Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanmış 9. sınıf coğrafya ders kitabı ile Almanya'da liselerde (Gymnasium) 9. sınıflarda okutulmakta ... -
Türev konusunda matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ve öz-düzenleme becerilerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ?Matematiksel modelleme yönteminin on ikinci sınıf öğrencilerinin türev konusundaki genel türev başarılarına, matematiksel modelleme performanslarına ve öz-düzenleme becerilerine etkisi nedir? ve ?on ikinci ... -
2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan `müziksel algı ve bilgilenme` ile `müziksel yaratıcılık` öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durumun değerlendirmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2006 İlköğretim müzik dersi 6.sınıf öğretim programında yer alan ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının başarı düzeyleri ve bu iki öğrenme alanları arasındaki ... -
The evaluation of application process of major english teaching methods and techniques, applied by primary school teachers and the analysis of students` attitudes
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin İngilizce öğretim tekniklerine karşı sahip oldukları tutumları, bu teknikler karşısında ne hissettiklerini ve öğretmenlerinin bu teknikleri kullanım sıklığını tespit etmektir. ... -
Periyodik fonksiyonlar ve uygulamaları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Periyodik fonksiyonlar; matematik alanında, matematiğin uygulama alanlarında ve fizik, fizik mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği, istatistik gibi diğer uygulamalı bilimlerde sıkça kullanılır duruma gelmiştir. ... -
İlköğretim matematik programında etkinlikler ve kazanımlar arasındaki ilişki
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yenilenen ilköğretim matematik öğretim programında öğrencilerin problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme becerilerini geliştirmek, matematiği günlük hayatlarında kullanmalarını ve matematikten zevk almalarını sağlamak ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasındaki ilişkinin incelenmiştir.Araştırmanın çalışma örneklemini Erzurum ili merkez Aziziye, Palandöken ve Yakutiye ilçelerinde ... -
Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındanlık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, öğretmen adaylarının üstbiliş farkındalık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma, 2010 ? 2011 eğitim öğretim yılında, Erzurum ... -
İlköğretim dördüncü sınıf fen ve teknoloji dersi öğretiminde uygulanan Jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretimi sürecine katılan ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasında kullanılan Grup Araştırması ... -
Âşık İhsan Yavuzer`in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurlar
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızda Âşık İhsan Yavuzer'in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yavuzer'in şiirleri hakkında yapılan ilk yüksek lisans çalışması olarak, aşığın yüz yirmi şiiri incelenmiş ... -
Writing apprehension of EFL undergraduate students
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Birçok yabancı dil eğitimi gören lisans öğrencisi için, yazmayı öğrenmek zor ve sıkıntı verici bir süreçtir. Öğrenciler, İngilizce yazma derslerinde edindikleri olumsuz deneyimleri ve yazmaya karşı olumsuz tutumları ... -
Ünver Oral`ın Karagöz metinlerindeki kültürel ve eğitsel unsurlar
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, geleneksel seyirlik sanatlarımızdan Karagöz oyunu ve Karagöz ? Hacivat söyleşmeleri türünde güncel metinler yazan Ünver Oral'ın Karagöz metinlerindeki eğitsel ve kültürel iletileri tespit etmek amacıyla ... -
Kubaşık öğrenme yönteminin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu deneysel çalışmada, kubaşık öğrenmenin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin Matematik dersi ?Kümeler? konusundaki başarılarına ve tutumlarına etkisi olup olmadığı ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda sosyal beceri düzeyi ile sosyal bilgiler dersine yönelik tutumların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin, sosyal beceri düzeyi ile Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Milli Eğitim Bakanlığı 8.sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin kelime serveti açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 2008?2009 öğretim yılından başlayarak 5 yıl süreyle ders kitabı olarak kabul edilen 8. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metinlerin Türkçenin söz varlığını ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine ısı ve sıcaklık konusunun laboratuar yöntemiyle öğretilmesinin başarıya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilimsel bilgilerin buna bağlı olarak teknolojik yeniliklerin sürekli arttığı günümüz bilim ve teknoloji çağında ülkelerin geleceklerinin fen ve teknoloji dersi öğretimine verdikleri öneme bağlı olacağı açıkça görülmektedir. ... -
Tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri: Erzurum örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Yapılan bu araştırmayla, 2008-2009 eğitim-öğretim yılından itibaren ülkemizokullarının tarih ders programlarında uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitimanlayışı ile ilgili tarih öğretmenlerinin görüşleri belirlenmeye ...