Yaparak yazarak bilim öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuarı başarılarına etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fizik laboratuarına girişte Yazarak ve Yaparak Bilim Öğrenme'nin (YYBÖ) uygulanmasının etkilerini değerlendirmekti. Böyle bir uygulama ve araştırma öğrencilerin konuları kavramsal olarak anlamalarını ve uygulamalara yönelik tutumlarını ölçerek elektrik ünitesinde yürütüldü. Çalışma, Doğu Anadolu'da bir üniversitede Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümüne kabul edilmiş 80 birinci sınıf öğrencisi ile yapıldı. İki ayrı sınıf ve her sınıfta da iki şube bulunmaktadır. Bu dört şube öğrencilerin rastgele seçilmesiyle kontrol grubu ve deney grubu olmak üzere ikiye ayrıldı. Deney grubundaki laboratuar faaliyetleri YYBÖ yöntemi kullanılarak yürütüldü ve öğrenciler raporlarını YYBÖ öğrenci şablonuna uygun olarak kendileri hazırladı ve kontrol grubundaki laboratuar faaliyetleri laboratuar kitabını ve geleneksel yöntemi takip ederek yürütüldü ve öğrenciler laboratuar raporlarını geleneksel formatta hazırladı. Elektrik ünitesi başarı değerlendirmesi ön test ve son test olarak uygulandı. Ayrıca, öğrencilerin laboratuara ve YYBÖ'ye karşı tutumlarını incelemek amacıyla bir anket uygulandı. Yarı yapılandırılmış görüşmeler her iki gruptan da rastgele seçilmiş öğrencilerle yürütüldü. Sonuçlar YYBÖ yönteminin ve raporlama formatının öğrencilerin elektrik ünitesindeki başarılarını, üniteyi kavramsal olarak anlamalarını ve laboratuara karşı tutumlarını önemli ölçüde geliştirdiğini göstermiştir. The aim of this study was to evaluate the effect implementing the Science Writing Heuristic (SWH) approach in the introductory physics laboratory. Such implementation and investigation was conducted on electricity unit by measuring students? conceptual understanding of subjects and attitudes towards implementation. The study was carried out with 80 freshman students who were admitted to science education department in a university at Eastern Turkey. There were two classrooms and each classroom had two sections. Half of the four sections randomly assigned as control and the other half as treatment groups. Laboratory activities in the treatment group were conducted by using the SWH approach and students prepared their laboratory reports according to the SWH student template, and the laboratory activities in the control group were conducted by following the lab book and the traditional approach and students prepared their laboratory reports in traditional format. Electricity unit achievement test was applied as pre-test and post-test. Besides, an attitude survey was applied to investigate students? attitudes towards laboratory and the SWH. Semi-structured interviews were conducted with randomly chosen students from both groups. Results indicated that the SWH approach and the reporting format significantly increased students? achievements in electricity unit, their conceptel understanding the unit and attitudes towards laboratory.
Collections