Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 1121
-
0-18 yaş aile eğitimi veren rehber öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Ankara il örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-07)Bu araştırma ile 0-18 yaş aile eğitimi veren rehber öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi ve bu sorunları etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
0-8 yaş arasındaki çocukların internet ve mobil teknoloji alışkanlıkları ve güvenli internet kullanımı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 0-8 yaş arasındaki çocukların ve ebeveynlerinin mobil teknolojileri ve İnternet kullanımlarının, İnternet'teki faaliyetlerinin, maruz kaldıkları tehditlerin ve İnternet kullanımındaki riskler ile ... -
10. ve 11. sınıf tarih ders kitaplarında yer alan görseller ve metinlerde toplumsal cinsiyet temsiliyle ilgili tarih öğretmenlerinin görüşleri (Trabzon örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 10. ve 11. sınıf tarih ders kitaplarındaki görseller ve metinlerde toplumsal cinsiyetin temsiliyle ilgili tarih öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, tarama (survey) yönteminin ... -
11-14 yaş grubuçocukların yaptıkları resimler aracılığıyla sosyal iletişim algılarının incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-13)Amaç: Bu çalışmanın amacı çocuğun çizdiği resimler yoluyla, onu tanımak, iç dünyası ve sosyal yaşam alanındaki kişilerle olan etkileşimi hakkında bilgi edinmektir. Çevresinde ya da iç dünyasında yaşadığı olumlu veya olumsuz ... -
11. sınıf ?dil ve anlatım? dersinin öğrencilerin yazma becerisine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, orta öğretim 11. sınıf ?Dil ve Anlatım? dersinin öğrencilerin yazma becerisine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmada Kompozisyon Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Öncelikle konuyla ilgili ... -
11.sınıf öğrencilerinin coğrafya dersindeki atık ve geri dönüşüm konusuna yönelik görüşleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-27)Amaç: Bu araştırmanın amacı 11.sınıf öğrencilerinin coğrafya dersindeki atık ve geri dönüşüm konusuna yönelik görüşlerini ortaya koymaktır.Yöntem: Araştırmada nicel ve nitel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı ... -
12 Mart 1971 Askeri Muhtırası`nın Türk eğitim tarihindeki yeri ve günümüz eğitim sistemiyle karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-17)Amaç: Darbe ve askeri muhtıraların yaşandığı toplumda, toplumun her alanını etkilediği şüphesiz bir gerçektir. Etkilenen alanlardan bir tanesi de eğitim alanıdır. Bu çalışma, 12 Mart 1971 Askeri Muhtırasının Türk eğitim ... -
12 yıllık zorunlu ve kademeli eğitim sisteminde ilkokul birinci sınıflarda yaşanan sorunların öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı'ndan itibaren uygulanmaya başlanan 12 Yıllık Zorunlu ve Kademeli Eğitim Sistemi'nde ilkokul birinci sınıfta eğitim veren öğretmenlerin okulun ve sınıfın fiziki ... -
12. sınıf öğrencilerinin biyoloji sorularını çözerken kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin belirlenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-08)Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi ve Anadolu Liseleri'nde öğrenim gören 12. sınıf öğrencilerinin Biyoloji alanındaki çoktan seçmeli soruların çözümünde kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin belirlenerek, ... -
2002-2012 dönemi hükümetlerindeki eğitim politikalarının incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu çalışma; 2002-2012 dönemi hükümetlerindeki eğitim politikalarını konu edinmektedir. Çalışmada 58., 59. ve 60. Hükümetler döneminde eğitimde ön plana çıkan değişiklikler üzerinde durulmuştur. Araştırma ile 2002-2012 ... -
2002-2014 yılları arasında öğretmen yetiştirme ve atama politikalarının değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim bir ülkenin kalkınması ve ilerlemesindeki en önemli unsurlardandır. Eğitimin beklenen seviyede gerçekleştirilebilmesi, nitelikli öğretmenlerin eğitim vermesine bağlıdır. Dolayısıyla nitelikli öğretmen yetiştirmek ... -
2005 ve 2017 coğrafya dersi öğretim programlarının içerik boyutu bağlamında karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Amaç: Bu çalışmada 2005 ve 2017 Coğrafya Dersi Öğretim Programları incelenmiş ve iki program içerik analizi yapılarak karşılaştırılmıştır. Coğrafya dersinde program değişikliğinin daha iyi anlaşılması için Cumhuriyet Tarihi ... -
2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan `müziksel algı ve bilgilenme` ile `müziksel yaratıcılık` öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durumun değerlendirmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2006 İlköğretim müzik dersi 6.sınıf öğretim programında yer alan ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının başarı düzeyleri ve bu iki öğrenme alanları arasındaki ... -
2011 yılı 8. sınıf tımss fen bilimleri sorularının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Amaç: MEB tarafından hazırlanan fen bilimleri müfredatının uygulandığı öğrenciler ulusal düzeyde LGS ve uluslararası düzeyde TIMSS sınavlarına girmektedir. Öğrenciler ulusal düzeyde yapılan sınavlarda başarı sağlasa da ... -
2012 okul öncesi eğitim programını yaratıcılık açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 2012 Okul Öncesi Eğitim Programında yaratıcılığın nasıl ele alındığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırmalarda, doküman incelemesi tek başına bir veri toplama aracı olarak kullanılabilmektedir. ... -
2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programının kazanımlarının yeni marzano taksonomisi ile değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Amaç: Bu çalışmada 2018 yılında yenilenen Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların Marzano'nun yeni taksonomisi kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmanın verileri nitel ... -
27 Mayıs 1960 Askeri Darbesinde ordu üniversite ilişkisi ve bunun eğitime yansımalarının değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üniversitelerin toplumu dönüştüren ve geliştiren bir kurum olarak ortaya çıkışları büyük oranda Orta Çağ'ın sonlarından itibarendir. Üniversitelerin kuruldukları ilk dönemden itibaren siyasal iktidar ve iktidara namzet ... -
28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk eğitim sistemine etkileri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi tarihi, aynı zamanda bir askeri darbeler tarihi olarak da bilinmektedir. Darbeler Türk milletinin tarih boyunca aşina olduğu ve neredeyse her on yılda bir gerçekleşen olaylar olarak ... -
2nd, 3rd and 4th grade primary school students` awareness of learning English
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki ilkokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme konusundaki farkındalıklarını araştırmaktır. Türkiye'deki dil öğretiminin yeterince başarılı olmadığı kabul edilmiş olup bu sebeple ... -
3-10 yaş arası gelişimsel problemleri olan çocuklarda çocuk merkezli oyun terapisinin etkisinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-24)Çocuk Merkezli Oyun Terapisi çocuğun duygusal, bilişsel, sosyal, davranışsal ve akademik gelişimini destekleyen etkili bir yöntemdir. Oyun, çocuğun kelimelere ihtiyaç duymadan kendini ifade ettiği en doğal iletişim yoludur. ...