5E modeline dayalı olarak hazırlanan ders yazılımının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 5E modeline dayalı olarak hazırlanan ders yazılımının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum il merkezinde yer alan ve uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş iki farklı ortaöğretim kurumunda (Fen Lisesi ve Genel Lise) öğrenim gören toplam 147 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Karma Araştırma desenlerinden ?Gömülü Deneysel Model?in kullanıldığı araştırmanın nicel boyutu öntest-sontest kontrol gruplu yarı-deneysel desen ile yürütülürken, nitel boyutu ise yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda konular, kontrol grubunda geleneksel yöntemle deney gruplarında ise 5E modeline dayalı bilgisayar destekli öğretimle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak için (a) ?Kavramsal Anlama Testi?, (b) ?Başarı Testi?, (c) ?Bilgisayar ve Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği?, (d) ?Biyoloji ve Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? ve (e) ?Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu? geliştirilerek kullanılmıştır. Araştırmanın tüm aşamalarına ait veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın asıl uygulamalarında elde edilen verilerin analizi bağımsız örneklem t testi ve kovaryans analizi (ANCOVA) ile yapılmıştır. Sonuç olarak, araştırmada elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde, 5E modeline dayalı hazırlanan ders yazılımı ile yürütülen bilgisayar destekli öğretim etkinliklerinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi, başarılarının artırılması ve tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesinde önemli ölçüde katkı sağladığı, bu ve benzeri konularda ise ileride yapılacak çalışmalara örnek teşkil edebileceği söylenebilir. The aim of this study is to determine the effect of course software based on 5E model on students? achievements, attitudes and remedy of misconceptions. The sample of the study was consisted of totally 147 11th grade students selected by convenient sampling method from two different high schools (Science High School and General High School) in the centre of Erzurum. The embedded experimental research model, a mixed method research design, was employed. The quantitative stage of the study was done by a quasi-experiment design with pretest-posttest control group and qualitative stage was employed with semi-structured interview method. In the quantitative stage of the study, subjects were taught to the students using traditional method in control group and computer assisted instruction based on 5E Model in experimental group. The data were collected by (a) ?Cognitive Understanding Test?, (b) ?Achievement Test?, (c) ?The Attitude Scale Towards Computer and Computer Use?, (d) ?The Attitude Scale Towards Biology and Biology Lesson?, (e) ?Semi-structured Interview Form?. The data were analyzed using SPSS statistical packet program at all quantitive stages of the research. The data which were obtained from actual applications of the research was analized by independent-samples t test and analysis of covariance (ANCOVA). Finally, the findings show that computer assisted instruction activities which were carried out by the course software based on 5E model made a positive contribution for remedy of the students? misconceptions and increasing of their achievements and developing positively their attitudes. it can be also said that this research create a sample for future researches towards this and similar topics.
Collections