TEZLER
Browse by
Recent Submissions
-
Ters-yüz sınıf modelinin sağlık eğitiminde kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Amaç: Bu araştırma ile Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğrencilerinin Ters Yüz Sınıf Modeline yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmada nitel ... -
7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programı, ders kitabı ve çalışma kitabının Krathwohl Taksonomisine göre incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Amaç: Çalışmada, 7. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı bilişsel kazanımlarının ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders ve çalışma kitabı ölçme değerlendirme sorularının Krathwohl Taksonomisine göre incelenmesi ve karşılaştırmasını ... -
Pedagojik sanat eleştirisi yönteminin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Amaç:Bu araştırmanın amacı, pedagojik sanat eleştirisi yönteminin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine olan etkisinin belirlenmesidir. Araştırma 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Diyarbakır iline bağlı Çınar ilçesindeki ... -
Tek ebeveynli çocuklar ve ebeveynleri üzerinde çocuk-ebeveyn ilişki terapisi odaklı psikoeğitim programının etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Tek ebeveynli aile; evlenmemiş çocuk ya da çocuklardan ve tek ebeveynden oluşan ailelerdir. Ebeveynlerin boşanmaları, ayrı yaşamaları ya da ebeveynlerden birinin ölmesi durumunda ortaya çıkar ve tek kalan ebeveyn ... -
Okul öncesi eğitiminde dinamik matematik öğrenme nesnelerinin kullanılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Yapılan tez araştırmasının genel amacı; DMÖN'ün okul öncesi dönemde matematik öğrenme sürecine entegrasyonu, öğrencilerin süreçteki ilgi, istek, tutumları ile Bloom taksonomisinde yer alan basamaklara göre ... -
Ortaokul kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve yöntem arayışları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada ortaokul kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik eğitiminde müzik öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları tespit etmek, kullandıkları yöntemleri belirlemek ve bu doğrultuda farklı yöntem ... -
Türkçe'nin yeterince etkin ve güzel kullanılmadığı sınıflarda öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri: Van/Çatak örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Van ili Çatak ilçesi ilkokullarında öğretmenlerin ilkokuma ve yazma öğretimi sürecinde yaşadığı problemleri tespit etmek ve bu problemlerin çözümü ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır.Yöntem: ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin görsel okuryazarlık becerilerini etkileyen faktörler ve akademik başarı ile olan ilişkisinin belirlenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerinin görsel okuryazarlık becerilerini etkileyen faktörler ve akademik başarı ile olan ilişkisinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin görsel okuryazarlık ... -
Öğrencilerin üniversiteye yerleşmede temel bilimleri tercihlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlerin rolü
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, üniversite çağına yaklaşan öğrencilerin üniversitede okuyacakları bölüm tercihlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve öğretmenlerinin bölüm tercihi yaparken öğrenciler üzerindeki etkilerini incelemeyi ... -
STEAM Eğitimi ve görsel sanatlar öğretmen adaylarının STEAM Eğitimi hakkındaki görüşleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı STEAM Eğitimi ve Görsel sanatlar öğretmen adaylarınınSTEAM eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda görsel sanatlar öğretmenadaylarının STEAM Eğitimi hakkındaki görüşlerini ... -
Kesir öğreniminde problem kurma temelli aktif öğrenme etkinliklerinin problem çözme ve problem kurmaya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada, 6. sınıf öğrencilerine kesirlerle işlemler konusunun kazanımlarına yönelik problem kurma temelli aktif öğrenme etkinlikleri uygulanarak, yapılan uygulamanın öğrencilerin problem çözme başarıları ve ... -
Argümantasyon modelinin `basınç` ünitesinde akıl yürütme ve akademik başarıya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı; argümantasyon modelinin 8. sınıf `Basınç` ünitesinde öğrencilerin akıl yürütme becerileri ve akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından ... -
Sosyal Bilgiler dersinin halk bilimi ürünleriyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırma Sosyal Bilgiler dersinin halk bilimi ürünleriyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır.Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından 'ön ... -
Yenilenen fen bilimleri programında kullanılan analojiler ve analizleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç:Bu araştırmada, ilköğretim kademsi Fen Bilimleri kitaplarında kullanılan analojileri ve bunların çeşitleri tespit edilmiştir.ederek nasıl kullanıldığını tespit etmeyi ve incelemeyi amaçlamaktadır.Yöntem:Bu araştırma ... -
İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığının sosyal hayatları üzerindeki etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu çalışmada internet bağımlılığı, etkisi ve sosyal hayat ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırma ile öğrencilerin internet bağımlılıklarına ve sosyal hayat seviyelerine ilişkin görüşlerinin bazı ... -
Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin psikolojik dayanıklılıklarının belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeylerine göre incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: COVID-19 salgın sürecinde öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeyinin belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeylerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini incelenmesi amaçlanmaktadır.Yöntem: ... -
Öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimleri arasındaki ilişki
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimleri arasındaki ... -
Yükseköğretimde dijital olgunluk modelinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmada, yükseköğretimde dijital olgunluk modelinin geliştirilmesi ve geliştirilen bu modelin uygulanıp değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Tasarım ve Geliştirme Araştırma modelinin Tip 2 türü kullanılmıştır. ... -
Türkçe eğitimi alanındaki makalelerin akademik söylem oluşumu: Tür analizine dayalı bir söylem çözümlemesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu çalışmada, Türkiye'deki Türkçe eğitimi alanındaki akademik makalelerin tür analizi kapsamında çok yönlü söylem analizinin yapılması ve bu çalışmaların uzman görüşleri çerçevesinde akademik söyleme uygunluğunun ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin bilişsel esneklik ve sınıf yönetimi becerilerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin bilişsel esneklikleri ve sınıf yönetimi becerilerini ve bilişsel esneklikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmaktadır.Yöntem: Araştırma ...