İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan ``ülkemizde nüfus`` ünitesinin öğretiminde görsel materyallerden yararlanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan ``Ülkemizde Nüfus'' ünitesinin öğretiminde görsel materyallerden yararlanmanın öğrenci başarısı üzerine etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır.Araştırma, 2010/2011 eğitim?öğretim yılında Şanlıurfa ili Hilvan ilçesinde bulunan Ülkü İlköğretim Okulu'nda kırk öğrencinin katılımıyla yapılmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında literatür taraması yapılmış, konu ile ilgili daha önce yapılmış çalışmalar gözden geçirilmiştir. Sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanılacak görsel materyaller ve bu materyallerin yararları incelenmiştir.Araştırmaya veri sağlamak amacıyla araştırmaya katılan gruplara ``Ülkemizde Nüfus'' ünitesini içeren sorulardan oluşan başarı testi uygulanmış ve başarı testinden elde edilen veriler yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda görsel materyallerin kullanımının sosyal bilgiler öğretiminde klasik yönteme göre daha fazla yarar sağladığı sonucuna varılmış, yapılması gerekenler öneriler kısmında sıralanmıştır In this research, the effect of getting benefit from the visual materials in the unit ``The Population in Our Country?? that is included in the social studies in primary schools on the success of the students is aimed.The research has been done by the participation of forty students attending Şanlıurfa Ülkü Primary School in Hilvan in the 2010-2011 academic year. İn the first level of the research, all the works published has been examined, the past studies about the subject has been scrutinized. The visual materials in teaching social studies class and their use has been examined.An achievement test has been applied including the questions about ``The Population in Our Country?? to the group of students in order to provide data for the search and the results has been interpreted in the light of the data. As a result of the research, it has been concluded that the usage of the visual materials in teaching social studies is more useful than the classical methods the needs to be done has been listed in the suggestions part.
Collections