EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 261-279 of 279
-
Investigating academic discourse socialization of undergraduate English language and literature students through literature circles
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-17)Bu çalışma, İngiliz dili ve edebiyatı lisan öğrencilerinin okuma çemberi tekniği aracılığıyla akademik söyleme sosyalleşmesini incelemeyi amaçlamıştır. Bu hedefe ulaşmak için Türkiye'de bir vakıf üniversitesinde çalışan ... -
Level and sources of anxiety affecting gifted students who attend science and art centers
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Son zamanlarda dünyanın geri kalanında olduğu gibi Türkiye'de de üstün zekalı öğrenci eğitimi önem kazanmaya başladı. Bu kapsamda 2018 itibariyle Türkiye'de 81 şehirde 135 Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) ... -
A survey on the use of vocabulary learning strategies of high school students
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-07)Bu araştırmanın amacı 556 lise öğrencisinin keşfetme ve pekiştirmek için en sık ve en az kullandığı kelime öğrenme stratejilerini belirlemek ve öğrencilerin kullandığı stratejilerin yaş, sınıf düzeyi, okul türü ve yaş ... -
A comparative analysis of two English language textbooks written for academic and general purposes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-26)Bu çalışmanın amacı, iki İngilizce ders kitabının olası ayırt edici özelliklerini içerik analizi yöntemi ile araştırmaktır: biri genel amaçlı İngilizce (EGP), diğeri ise akademik amaçlı İngilizce (EAP). Bu amaçla, seçilen ... -
Digital storytelling in the elt classroom: Making USE of digital narratives to promote the productive skill of speaking
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-08)Bir devlet üniversitesinin hazırlık okulunda okuyan 124 öğrenci ile yapılan bu yarı-deneysel çalışma, dijital hikâye anlatımının öğrencilerin konuşma İngilizcesindeki yeterliklerini artırıp artıramayacağını ve dijital ... -
Awareness and motivation: A narrative intervention on efl learners
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının öz-farkındalığını ve bu farkındalığın öyküsel terapi müdahalesi boyunca nasıl evrildiğini incelemektir. Bu çalışma aynı ... -
Written complexity developmental stages of Turkish efl learners in argumentative writing
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Bu çalışma İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin (a) yazılı dilbilgisel (sözdizimsel) karmaşıklık seviyelerini ve kullandıkları karmaşık yapıların dilbilgisel işlevlerini Biber ve diğerlerinin (2011) dilbilgisel karmaşıklık ... -
Teaching Turkish to Syrian refugee students: Teacher perceptions
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Bu çalışma Suriyeli mülteci öğrencilerin Türkçe öğrenimini destekleyen öğretim eğilimi ve stratejilerini araştırmaktadır. Çalışma, mülteci öğrencilerle çalışan tecrübeli öğretmenlerin, Türkçe öğretimine olan algıları ve ... -
Darülmuallimat eğitim programı ve bir Darülmuallimat öğretmeni olarak Ahmet Mithat Efendi
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-22)Bu çalışma Darülmuallimat'ın (Kadın Öğretmen Yetiştirme Okulu) misyonu ve temel kazanımlarının Ahmet Mithat Efendi'nin eserlerinde `idealleştirilen kadın` ile nasıl benzeştiğini göstermek için yapılmıştır. ... -
The perceptions of the main stakeholders of universities regarding English medium instruction in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Bu çalışma Türkiye'deki eğitim dili İngilizce olan 25 üniversitenin öğrencilerinin, alan öğretim elemanlarının ve İngilizce hazırlık programı öğretim görevlilerinin, İngilizce dilinde öğretim hakkındaki algılarını ... -
Predicting students problem-solving skills through home and parent related factors, school types, and affective variables
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Problem çözme becerisi günlük yaşamda karşılaşılan zorluklarla başa çıkabilmekiçin bireylerin sahip olması gereken önemli becerilerden bir tanesidir. Bu nedenleTürkiye'deki matematik müfredatnın amaçlarından bir tanesi ... -
Fostering self-regulated learning through the effective learning module: A case study in Turkish context
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu yüksek lisans tezi, İngilizce hazırlık sınıfında harmanlanmış eğitim alan öğrencilerin bir Etkili Öğrenme Modülünün (EÖM) etkili bir öğrenme planı oluşturup öz düzenlemeli öğrenciler olabilme konusundaki yetkinliğine ... -
An exploratory study of learning strategies used by university level English learners after autonomy training through advising in language learning
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu çalışma bir üniversitede öğrenme danışmanlığı programı aracılığıyla özerklik eğitimine tabi tutulmuş öğrencilerin öğrenme stratejilerini incelemektedir. Karma yöntem kullanan bu keşifsel çalışma için, nicel veri 45 ... -
Perceptions of practices and partnerships in museum education: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırma, durum çalışma yönteminin, öğretmenlerin ve müze personelinin müze eğitimi ve gezileri ile ilgili algılarını fenomenografik araştırma yaklaşımı çerçevesinde nasıl anlamlandırdığını incelemektedir. Durum ... -
Teaching a portrait of the artist as a young man: An interpretive synthesis to inform critical literacy instruction in international baccalaureate diploma programme context
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya (IB) Language: A Literature programı bağlamında eleştirel okuryazarlığı bilgilendirmek amacına uygun bir edebi metine odaklanmış çalışmaları kimlik kavramı etrafında tartışma ... -
Predicting problem-solving skills of students from different socio-economic background using math- and self-related variables
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu çalışmanın amacı, PISA 2012 sonuçlarını temel alarak farklı sosyoekonomik düzeylere sahip olan öğrencilerin problem çözme becerilerine etki eden ilgili matematik ve bireylerin kendileri ile ilgili değişkenleri incelemektir. ... -
Webinars for teaching English as a foreign language and for professional development: Teacher perceptions
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-30)Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten İngilizce öğretmenlerinin internet tabanlı seminerler üzerine algılarını araştırmaktır. Bu nicel çalışmanın katılımcılarını, Ankara, Türkiye'de bulunan bir ... -
Cross country comparison of math-related factors affecting student mathematics literacy levels based on PISA 2012 results
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-24)Bu çalışmanın amacı, matematikle ilişkili duyuşsal faktörler ile Brezilya, Norveç, Singapur ve Türkiye genelinde matematik başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada ele alınan ülkeler PISA 2012 (Uluslararası ... -
A case-based approach to reflective practice of pre-service secondary mathematics teachers for developing a holistic perception of teaching
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Bu çalışmanın amacı, vaka temelli bir yaklaşımla, lise matematik öğretmen adaylarına yansıtıcı uygulama fırsatları tanıyarak öğretmeyi öğrenme süreçlerinin desteklenmesini sağlamaktır. Çalışma iki aşamalı olarak ...