Webinars for teaching English as a foreign language and for professional development: Teacher perceptions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten İngilizce öğretmenlerinin internet tabanlı seminerler üzerine algılarını araştırmaktır. Bu nicel çalışmanın katılımcılarını, Ankara, Türkiye'de bulunan bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık okulunda çalışan 78 öğretim görevlisi oluşturmaktadır. İnternet üzerinden doldurulan anketin maddeleri Venkatesh, Morris, Davis ve Davis (2003) ve Gasket (2002)'den uyarlanmıştır. Veriyi analiz etmek için betimsel istatistik ve çıkarımsal istatistik kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, katılımcıların daha önceden internet tabanlı seminer kullanım deneyimleri, daha fazla mesleki deneyime sahip olmaları, yaşça daha büyük olmaları ve İngilizceyi ana dili olarak konuşup konuşmadıkları internet tabanlı seminerler üzerine algılarında anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın sonuçları İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin internet tabanlı seminer kullanımında daha çok bilgiye ve deneyime ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Sonuçları genelleyebilmek ve literatürü destekleyebilmek için daha çok çalışmaya ihtiyaç vardır. The aim of this study was to investigate the perceptions of English as a foreign language (EFL) teachers on the use of webinars in teaching EFL and for professional development purposes. This quantitative study was conducted with 78 participants at an English language school at a foundation university in Ankara, Turkey. The items of the online questionnaire were adapted from Venkatesh, Morris, Davis, and Davis (2003) and Gasket (2002). Descriptive statistics and inferential statistics were used to analyze the data. The results indicated that prior webinar experiences, having more years of teaching experience, older age, and being a native or non-native English speaker significantly affected teachers' perceptions. The implications of this study indicate that EFL teachers need more input and experience in using webinars. Further research is needed to lend more support to the literature to generalize the findings.
Collections