Predicting students problem-solving skills through home and parent related factors, school types, and affective variables
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Problem çözme becerisi günlük yaşamda karşılaşılan zorluklarla başa çıkabilmekiçin bireylerin sahip olması gereken önemli becerilerden bir tanesidir. Bu nedenleTürkiye'deki matematik müfredatnın amaçlarından bir tanesi de öğrencilerinproblem çözme becerilerini geliştirmektir. Bu çalışmanın amacı ise ev ve aile ileilişkili faktörler, okul türleri ve duyuşsal değişkenlerle öğrencilerin problem çözmebecerileri arasındaki ilişkiyi yordamaktır. Bu çalışmada PISA 2012 testinden eldeedilen veri seti kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise Türkiye'deki farklı okultürlerinden seçilmiş 4,848 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin problem çözmebecerileri ile bu beceriyi etkileyen seçilmiş değişkenler arasındaki ilişki hiyerarşikçoklu doğrusal regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, okul türü veproblem çözme becerisi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca bu çalışma,öğrencilerin problem çözme becerilerini belirlemede annenin eğitim düzeyinin etkiliolduğu ve öğrencilerin öz yeterlilik algılarının da matematik bu beceriyi açıklamadadaha etkili olduğunu ortaya koymuştur Problem-solving skill is one of the important qualifications that individuals need tohave to cope with challenges in daily life. That's why, developing this skill is one ofthe purpose of Turkish mathematics curriculum. This study investigates whichfactors among background related, school types, and affective variables haverelationship on problem-solving skill. The study was based on data set from PISA2012 cycle. The sample was 4,848 Turkish students from twelve different schooltypes. The possible relationship between students' problem-solving skills and thevariables were investigated by using hierarchical multiple linear regression analysis.The results showed that school types significantly predicted problem-solving skill.Also, this study revealed that mother education level was important on definingproblem-solving skill and self-efficacy more affects the skill than other math-relatedvariables
Collections