A comparative analysis of two English language textbooks written for academic and general purposes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, iki İngilizce ders kitabının olası ayırt edici özelliklerini içerik analizi yöntemi ile araştırmaktır: biri genel amaçlı İngilizce (EGP), diğeri ise akademik amaçlı İngilizce (EAP). Bu amaçla, seçilen iki ders kitabını değerlendirmek için bir ders kitabı değerlendirme şablonu kullanılmıştır. İncelenen iki ders kitabı içerik, organizasyon, metin türleri, alıştırmalar, amaçlar ve hedefler, seviyeler, beceriler, konular, durumlar, hedef öğrenciler, gereken süre, bileşenler ve ünite birimlerin sayısı ve uzunluğu açısından karşılaştırıldı. Bu kitaplar, değerlendirme için kullanılan şablondaki odak alanların birçoğunda farklılık göstermiştir. The purpose of this study to investigate the possible distinct characteristics of two English language textbooks: one written for English for general purposes (EGP) and one written for English for academic purposes (EAP) purposes using content analysis approach. To this end, a textbook evaluation scheme was used to evaluate chosen two textbooks. Two textbooks under analysis were compared in terms of their content, organization, types of texts, exercises, aims and objectives, levels, skills, topics, situations, target learners, time required, components and number and length of units. These textbooks were found to be different in most of the areas in the evaluation scheme used for analysis.
Collections