Cross country comparison of math-related factors affecting student mathematics literacy levels based on PISA 2012 results
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, matematikle ilişkili duyuşsal faktörler ile Brezilya, Norveç, Singapur ve Türkiye genelinde matematik başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada ele alınan ülkeler PISA 2012 (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) uygulamasındaki sıralamalarına göre seçilmiştir. PISA 2012 sonuçlarına göre; Singapur yüksek performans, Norveç ortalama performans, Türkiye ortalamanın altında performans gösteren bir ülke ve Brezilya düşük performans gösteren bir ülke olmuştur. Seçilen her ülke için ayrı ayrı çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bu çalışmada, bağımlı değişken öğrencilerin matematik okuryazarlığı skorlarıyken, bağımsız değişkenler matematik ile ilgili duyuşsal faktörler; matematiksel davranış, matematik öz-yeterlilik algısı, matematik öz-kavram, matematik kaygısı, matematiğe yönelik araçsal motivasyon, matematik çalışma ahlakı ve matematik ilgisi olarak seçilmiştir. Sonuçlar, her ülke için tüm faktörlerin öğrencilerin matematik okuryazarlığı üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Genel olarak, seçilen dört ülke için matematiğe yönelik araçsal motivasyon, matematik çalışma ahlakı ve matematik ilgisi değişkenlerinin matematik okuryazarlığı ile aynı doğrultuda ilişkiye sahip olduğu, matematiksel davranış, matematik öz-yeterlilik algısı, matematik öz-kavram ve matematik kaygısı değişkenlerinin matematik okuryazarlığı ile ilişkisinin seçilen ülkeler için farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. The purpose of the current study is to investigate the relationship between mathematics related affective factors and mathematics literacy levels across Brazil, Norway, Singapore and Turkey. The countries selected according to their rankings on PISA 2012 cycle. Singapore was a high-performer country, Norway was an average-performer country, Turkey was a below-average-performer country and Brazil was a low-performer country in PISA 2012. Multiple linear regression analysis was used separately for each selected country. Mathematics literacy score was used as a dependent variable, seven selected mathematics related affective factors (mathematics self-beliefs: mathematics self-efficacy, mathematics self-concept and mathematics anxiety; disposition and participation in mathematics related activities: mathematics intentions and mathematics behavior; motivational factors: instrumental motivation for mathematics and mathematics interest) were used as independent variables. The results indicated that all factors have significant effect on students' mathematics literacy achievement for all selected countries. In general, mathematics self-efficacy, mathematics self-concept, mathematics anxiety and mathematics behavior found that there is a same relationship for all four countries. Instrumental motivation for mathematics, mathematics intentions, and mathematics interest showed differences among countries.
Collections