The perceptions of the main stakeholders of universities regarding English medium instruction in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'deki eğitim dili İngilizce olan 25 üniversitenin öğrencilerinin, alan öğretim elemanlarının ve İngilizce hazırlık programı öğretim görevlilerinin, İngilizce dilinde öğretim hakkındaki algılarını ölçmeyi ve algılar arasında önemli bir fark olup olmadığını incelemeyi amaçlamıştır. Bu açıklayıcı araştırmada karma bir anket araştırması deseni kullanılmış, anketler kullanılarak nicel ve nitel veri toplanmıştır. Anketlere 205 öğrenci, 81 alan öğretim elemanı ve 45 İngilizce hazırlık programı öğretim görevlisi katılmış, nitel veri toplama amacıyla açık uçlu sorularda içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Bulgular tüm katılımcı grupların İngilizce dilinde öğretim hakkında olumlu bir algıya sahip olduklarını göstermektedir. En yüksek düzeyde olumlu algı öğrencilere, en düşük seviyede ise alan öğretim elemanlarına aittir. Welch ANOVA testi öğrencilerin ve alan öğretim elemanlarının algıları arasında önemli bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. İçerik analizi hem öğrenciler hem alan öğretim elemanları için, İngilizce dilinde öğretim yapılan programlarda yüksek seviyede İngilizce yetenekleri olması gerekliliğinin yeni alanyazını takip etmek için bir avantaj olduğunu, fakat aynı zamanda akademik başarı için bir engel teşkil ettiğini ortaya çıkarmıştır. Anahtar kelimeler: İngilizce dilinde öğretim, önemli paydaş algıları This study aimed to investigate the perceptions of students, content professors and language instructors in 25 EMI (English Medium Instruction) universities in Turkey regarding EMI, and whether there is a significant difference between their perceptions. In this explanatory research, a survey research design was implemented by collecting the quantitative and qualitative data through surveys. 205 students, 81 content professors and 45 language instructors took part in the surveys, and content analysis was conducted to analyze the open-ended questions to obtain qualitative data. Major findings show that all participant groups have a positive perception of EMI, with the students showing the highest level and content professors the lowest. The Welch ANOVA test showed that there was a significant difference between the perceptions of students and content professors. The content analysis revealed that the necessity to have a high level of English language skills for EMI programs is seen both as an advantage for following recent literature, but also as an obstacle for academic success in courses both by students and content professors. Key words: EMI, English medium instruction, main stakeholder perceptions
Collections