Investigating academic discourse socialization of undergraduate English language and literature students through literature circles
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngiliz dili ve edebiyatı lisan öğrencilerinin okuma çemberi tekniği aracılığıyla akademik söyleme sosyalleşmesini incelemeyi amaçlamıştır. Bu hedefe ulaşmak için Türkiye'de bir vakıf üniversitesinde çalışan İngiliz dili ve edebiyatı öğretim üyelerinin beklentileri ve yine aynı kurumda eğitim gören birinci sınıf lisans öğrencilerinin deneyimleri mercek altına alınmıştır. Çalışmada veriler öğretim üyeleriyle ve öğrencilerle yapılan sözlü mülakatlar; öğrencilerin okuma çemberlerindeki tartışmaları, bu tartışmalarda kullandıkları rol kağıtları ve yansıtıcı düşünme günlükleri aracılığıyla toplanmıştır. Tüm nitel bulgular Boyatzis'in (1998) tematik analizi kullanılarak çözümlenmiştir.Bulgulara göre İngiliz dili ve edebiyatı öğretim üyeleri lisans öğrencilerinden bir okuma kültürü ve edebi metinleri da iyi anlayabilmelerini sağlayan stratejiler geliştirmelerini beklemektedir. Ancak öğrenciler; eğitim geçmişleri, İngilizce dil bilgisi seviyelerinin yetersiz olması, metinlerdeki tarihi ve kültürel referanslara aşina olmayışları ve ağır ders yükleri nedeniyle bu beklentileri karşılamakta zorluk çekmektedir. Bu bağlamda okuma çemberlerinin kullanımı öğrencilerin akademik söyleme sosyalleşebilmelerine belirli seviyede katkıda bulunmuştur.Bu sonuçlara bakıldığında, çalışma mevcut literatürü şu açılardan desteklemektedir: İngiliz dili ve edebiyatı lisans öğrencileri akademik söylem topluluğuna sosyalleşmek için edebi metinleri anlamak amacıyla İngilizce dil becerilerini geliştirmenin yanında aynı topluluğun değer ve uygulamalarını da öğrenmelidir. Bu süreçte okudukları metinler, akranları ve İngiliz dili ve edebiyatı öğretim üyeleri önemli roller oynamaktadır. This study aimed to examine the academic discourse socialization of undergraduate English language and literature (ELIT) students through literature circles. In this respect, the researcher explored the expectations of ELIT faculty members and experiences of first-year undergraduate ELIT students who were studying at a foundation university in Turkey. The data were collected through interviews with ELIT faculty members and students, and students' literature circle discussions, role sheets and reflective journals. All the qualitative data were analyzed using Boyatzis' (1998) thematic analysis.The findings of the study pointed out that in order to socialize into ELIT academic discourse, faculty members expect undergraduate students to develop a culture of reading and strategies to study literary texts better. However, the students faced challenges in meeting these expectations due to their educational background, low level of English language proficiency, lack of familiarity with the historical and cultural references, and heavy course loading. In that sense, using literature circles facilitated students' socialization into the ELIT academic discourse community to a certain extent.This study is in line with the existing literature in reaching the following conclusions: undergraduate ELIT students not only need to improve their English language skills to make sense of the language used in literary texts but also gain an understanding of the values and practices of the ELIT academic discourse community. During this process, texts, peers and ELIT faculty members play key roles as socializing agents.
Collections