Teaching a portrait of the artist as a young man: An interpretive synthesis to inform critical literacy instruction in international baccalaureate diploma programme context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya (IB) Language: A Literature programı bağlamında eleştirel okuryazarlığı bilgilendirmek amacına uygun bir edebi metine odaklanmış çalışmaları kimlik kavramı etrafında tartışma çizgileri oluşturmak amacı ile araştırmaktır. Bu nedenle, James Joyce'un Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portesi romanı üzerine oluşturulmuş çalışmalar seçilmiş, analiz edilmiş, ve bir sentez oluşturulmuştur. Öncelikle, Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portresi romanı odaklı yazılmış doktora tezlerinden ikincil bakış açıları bir araya getirilmiştir. Bu ikincil bakış açıları, üçüncül bakış açıları oluşturmak amacı ile kullanılmış, ve IB dil ve edebiyat derslerinin önemli kavramsal bir parçası olan kimlik teması etrafında gruplandırılmıştır. Bu bakış açıları, eleştirel okuryazarlık öğretimini bilgilendirmek amacı ile tartışma çizgileri oluşturularak sunulmuştur. The purpose of this study is to explore studies focusing on a literary text conducive to providing critical content within the context of International Baccalaureate (IB) Language A: language and literature for preparing instructional guidelines built around the concept of identity. To this end, the researcher selected, analyzed and synthesized studies focusing on James Joyce's A Portrait of the Artist as a Young Man. The researcher first identified second-order interpretations derived from the PhD dissertations focusing on A Portrait of the Artist as a Young Man. Then, she used them to construct third-order constructs, and further categorized them around the concept of identity which is regarded as the essential conceptual component of studies in IB language and literature courses. These constructs in the form of lines of arguments were then used to prepare guidelines to inform critical literacy instruction.
Collections