Digital storytelling in the elt classroom: Making USE of digital narratives to promote the productive skill of speaking
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir devlet üniversitesinin hazırlık okulunda okuyan 124 öğrenci ile yapılan bu yarı-deneysel çalışma, dijital hikâye anlatımının öğrencilerin konuşma İngilizcesindeki yeterliklerini artırıp artıramayacağını ve dijital hikâye anlatımının öğrencilerin konuşma becerisine olan tutumlarına etkisi olup olmayacağını araştırmayı hedeflemiştir. Çalışma ayrıca katılımcı öğrenci ve öğretmenlerin dijital hikâye anlatımını konuşma becerisini uygulamada bir teknik olarak nasıl değerlendirdiklerini ele almıştır. Çalışmadaki bulgular, dijital hikâye anlatımının öğrencilerin konuşma becerisindeki performanslarına bilfiil katkıda bulunduğunu ve öğrencilerin müdahale ile birlikte konuşma becerisine karşı daha olumlu bir tutum geliştirdiklerini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca katılımcı öğrenciler dijital hikâye anlatımını konuşma pratiği için etkili bir teknik olarak görmüşlerdir ve yine katılımcı öğretmenler de dijital hikâye anlatımını başarılı bir öğrenme materyali olarak bulmuşlardır. This quasi experimental study, done with 124 prep school students at a state university, aimed at examining if digital storytelling activities could boost these learners' competency in spoken English, and if digital storytelling had any effects on the learner attitude towards speaking. The study also evaluated the participant students and the teachers' attitude towards digital storytelling as a technique to practice speaking. The findings in the study revealed that digital storytelling actually contributed to learners' spoken performances, and students seemed to have a more positive attitude towards speaking skill with the intervention. Also, the learners regarded digital storytelling as an effective technique to practice speaking, and the teachers perceived digital storytelling tasks as successful learning material.
Collections