EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
EFL students` cognitive journey through the teacher`s written feedback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğrencilerin öğretmenin cümle, içerik ve söylem üzerine verdiğiyazılı geribildirimi ne kadar anladıklarını ve kullandıklarını, bunları kullanırken hangistratejilerden yararlandıklarını ve öğretmenin verdiği ... -
Strengthening a content-based instruction curriculum by a needs analysis
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde (KTU) ngilizce öğretim verenbölümlerdeki öğretim görevlilerinin bakış açısından hazırlık sınıflarındaki içeriktemelli izlence için ngilizce ihtiyaçlarını araştırmıştır. ... -
European language portfolio as a self-directed learning tool
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 2005-2006 akademik yılında Anadolu Üniversitesi, Yabancı DillerYüksekokulu'nda Avrupa Dil Dosyası'nın (ADD) iç güdümlü (self-directed) öğrenmeyi nekadar teşvik ettiğini araştırmıştır. Ayrıca, bu ... -
Guessing vocabulary from contex in reading texts
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Hacettepe Üniversitesi, ngilizce Hazırlık Birimindekiorta düzey öğrencilerin kullandıkları bağlamdan tahmin stratejileri ve başarılı vebaşarısız tahmincilerin bilinmeyen kelimelerle başa çıkmak için kullandıkları ... -
The role of writing portfolios in increasing learners confidence in writing and promoting their attitudes towards writing
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma yazım portföylerinin öğrencilerin yazma konusundakigüvenlerinin arttırılması ve yazmaya karşı tutumlarının geliştirilmesindeki rolünüaraştırmıştır. Çalışma ayrıca öğretmenlerin ve öğrencilerin yazım portföylerini ... -
Effects of instruction in vocabulary learning strategies
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, kelime öğrenme stratejileri eğitiminin öğrencilerin stratejikullanımlarına ve stratejilerin yararlığına ilişkin düşüncelerine olan etkisiniincelemiştir. Bu çalışmada ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin strateji ... -
The effect of personality traits extroversion/introversion on verbal and interactive behaviors of learners
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada içedönük ve dışadönük kişilik yapılarının öğrencilerin dilsel eğilimlerive iletişimsel etkileşimleri üzerindeki etkisini görmek amaçlanmıştır. Buna ek olarak,öğrencilerin kişiliklerinin iletişimsel davranışlarına ... -
Impact of peer revision on second language writing
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmenin geribildirimine bir destek olarak, öğrencilerinbirbirlerinin kompozisyonlarını gözden geçirmesinin (peer revision) özelliklerini veyabancı dilde yazmaya etkisini araştırmıştır. Öğrencilerin birbirlerinin ... -
Developing collocational awareness
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, farklı teknikler kullanarak, birlikte kullanım ( özdizim /collocation) yoluyla kelime öğretiminin, öğrencilerde birlikte kullanım konusunda nedüzeyde bir farkındalık geliştirdiğini ve böyle bir öğretimin ... -
The role of task design in students` L2 speech production
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, farklı özelliklere sahip farklı görev tiplerinin-kararverme, problem çözme ve planlama zamanı verilmiş rol yapma-Celal BayarÜniversitesi Hazırlık Okulu'ndaki sekiz öğrencinin sözlü performansları ... -
Project work: How well does it work? Assesments of students and teachers about main course project work at Yıldız Tecnical University School of Foreign Language Basic English Department
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Yabancı Diller YüksekokuluTemel ngilizce Bölümü'ndeki ngilizce hazırlık sınıflarının `Ana Ders'i kapsamındauygulanan proje çalışmalarına ilişkin olarak öğrenciler ve ... -
Students` awareness of reading strategies
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, (a) üniversite öğrencilerinin mevcut strateji dağarcıklarını, (b)`top-down' okuma stratejileri üzerine verilen eğitimin stratejik performanslarıüzerindeki etkisini, (c) öğrencilerin okuma süreçlerinde ... -
Using poetry in EFL speaking classes-A Classroom-based study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, konuşma derslerinde, öğrencilerin şiir kullanılarak hazırlanmışaktiviteler üzerinde çalışırken ortaya koydukları dil üretimini, birbirleriyle olanetkileşimlerini ve aktivitelere olan ilgilerini incelemiştir. Bu ... -
Translation as an integrated approach in ELT
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğrencilerin Türkçeden ngilizceye çeviri yaparkenkarşılaştıkları zorlukları tespit etmek ve grup çalışmasında iletişimin etkileriniaraştırmak için, Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulungilizce ... -
An analysis of medical students` English language needs
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma ngilizce'nin yabancı dil olarak ögretildigi bir üniversitede, tıbbiamaçlı ngilizce ögretimi müfredatının gelistirilmesi sürecine katkıda bulunmakamacıyla, tıp fakültesindeki ögrencilerin akademik ve mesleki ... -
Students` and teachers` perceptions of interaction types
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, farklı dil kurlarındaki ögrencilerin ve ögretmenlerinin etkilesim tiplerininasıl algıladıklarını incelemistir. Bu çalısmada ayrıca ögrencilerin ve ögretmenlerinetkilesim tiplerine olan duygusal reaksiyonları, ögrenme ... -
The relationship among face validity,reliability and predictive validity of university efl preparatory school achievement tests
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma görünüs geçerligi ile güvenirlik ve yordama geçerligi gibi nispetendaha nesnel sınav ölçütleri arasındaki iliskiyi incelemistir. Çalısma ZonguldakKaraelmas Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda yapılan basarı ... -
Extensive reading: An analysis of students? and teachers? perceptions of strengths, weaknesses, and goal attainment
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda yürütülenDers Dısı Okuma Projesi (DDOP)' nin basarılı oldugu ve eksik oldugu noktalarbakımından ögrencilerin ve ögretmenlerin algılarını arastırmıstır. ... -
An investigation of project work in a university efl preparatory school setting
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma Mugla Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu ngilizceHazırlık sınıflarında uygulanmakta olan proje çalısmalarını ögretmen ve ögrencilerintutumları dogrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Bu konudaki literatürle ... -
Investigating changes in students` writing feedback preferences
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma ögrencilerin ve ögretmenlerin kompozisyon yazımındaki geri bildirimtercihlerini, ve ögrencilerin tercihlerini belirli bir zaman içersinde degistiripdegistirmediklerini, ve eger degistiriyorlarsa, bunda ögretmenlerin ...