Fostering self-regulated learning through the effective learning module: A case study in Turkish context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tezi, İngilizce hazırlık sınıfında harmanlanmış eğitim alan öğrencilerin bir Etkili Öğrenme Modülünün (EÖM) etkili bir öğrenme planı oluşturup öz düzenlemeli öğrenciler olabilme konusundaki yetkinliğine yönelik algılarını sorgulamaktadır. Çalışmanın bir diğer amacı ise bir öğrenme planı oluşturup uygulamaya koyarken hedef belirleme, öğrenme stratejileri kullanma ve kaynakları değerlendirme becerilerinin etkililiğini sorgulamaktır. Çalışma bir durum çalışmasıdır ve bir devlet üniversitesinde 10 katılımcı (Ortalamayaş = 20,8) ile gerçekleştirilmiştir.İçerik analizlerinden elde edilen sonuçlara göre katılımcıların öz düzenleme becerilerinde algılanan artışlar görülmüştür. Özel olarak, katılımcılar EÖM'nin hedef belirleme ve öğrenme planı oluşturmada yardımcı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, EÖM sayesinde çeşitli öğrenme stratejileri öğrendiklerini dile getirmişlerdir. Son olarak, katılımcılar öğrenme kaynaklarını değerlendirme ve seçme konularında farklı yöntemler kullandıklarını belirtmişlerdir. Bulgular, uygulama çıkarımları ve daha fazla araştırma önerileri tartışılmıştır. This master's thesis investigates the perceptions of students in an English preparatory school blended program towards the effectiveness of an Effective Learning Module (ELM). This module was designed to help students create an effective learning plan to become self-regulated learners. Specifically, within the ELM the research also aims to investigate the perceived effectiveness of goal setting, learning strategies, and evaluating resources to ultimately create a learning plan and implement it. This was a case study conducted in one state university with ten participants (Mage = 20.8).The results of the content analyses revealed perceived increases in the self-regulatory skills of the participants. Specifically, the participants perceived that the ELM was helpful for setting goals, and creating a learning plan. They also stated that they learned various learning strategies with the help of the ELM. Finally, the participants reported that they learned various methods to evaluate and select resources for learning. The findings, along with implications for practice and further research are discussed.
Collections