Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 279
-
The effects of watching american tv series on tertiary level EFL learners` use of formulaic language
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Amerikan TV dizileri izlemenin yükseköğrenim düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin kalıp ifadeleri kullanmasına etkilerini incelemektedir. Katılımcılar, Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller ... -
The use of formulaic language in Asian and European ELF contexts: A corpus based study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Avrupa'da ve Asya'da ortak dil olarak konuşulan İngilizce'nin sözcüksel ve dilbilgisel özelliklerini incelemeyi amaçlamıştır. Daha detaylı ifade etmek gerekirse, bu çalışmada the Vienna-Oxford ... -
EFL learners` attitudes towards learning intercultural communicative competence
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, Türk üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda, kültürlerarası iletişimsel yeterlik öğrenmeye karşı tutumlarını ve bu tutumların öğrencilerin cinsiyet, İngilizce ... -
Students` awareness of reading strategies
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, (a) üniversite öğrencilerinin mevcut strateji dağarcıklarını, (b)`top-down' okuma stratejileri üzerine verilen eğitimin stratejik performanslarıüzerindeki etkisini, (c) öğrencilerin okuma süreçlerinde ... -
Investigating self efficacy beliefs and algebraic knowledge of turkish middle school mathematics teachers by the interaction of age groups and teaching degrees
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; Türkiye'deki ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimi ile ilgili alan bilgileri, öz yeterlik inançları, yaş grupları ve öğretmenlik sertifikasyonları göz önüne alındığında, bu değişkenler ... -
The impact of teaching mathematics with GeoGebra on the conceptual understanding of limits and continuity: The case of Turkish gifted and talented students
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematik eğitimi literatüründe çoklu gösterime imkan sağlayan teknoloji kullanımının, öğrencilerin ileri seviye matematiksel düşünme gücünü ve kavramsal anlamalarını geliştirdiğine dair güçlü deliller vardır. Bu çalışmanın ... -
Teacher motivating style, students` quality of motivation and students` striving in math
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk lise matematik öğretmenlerinin öğrenci algısıyla öğrencileri motive etme şekillerinin öğrencilerin belirlediği başarı hedefleriyle ve bu hedeflerin altında yatan sebeplerle ilişkisi, ayrıca öğrencilerin Matematik dersi ... -
Turkish EFL learners` interpretation of metaphors: A study on conceptual socialization
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin kavramsal sosyalleşmesini onların metafor yorumlaması açısından araştırmayı amaçlamıştır. Bu bakımdan, ana dili İngilizce olanların ve Türk öğrencilerin ... -
The grammar learning strategies employed by Turkish university preparatory school efl students
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin dilbilgisi yapılarını öğrenirken ve kullanırken uyguladıkları öğrenme stratejileri ile öğrenme stratejileri kullanımında cinsiyet, seviye ve dilbilgisi ... -
The impact of interactive whiteboards on classroom interaction in tertiary level english as a foreign language classes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, üniversite seviyesinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimi yapılan sınıflarda akıllı tahta kullanımı ve sınıf etkileşimi arasındaki ilişkiyi incelemeyi ve akıllı tahta veya normal beyaz tahta kullanımı sonucu ... -
The effect of vocabulary notebooks on vocabulary acquisition
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada kelime defterlerinin kelime edinimi üzerindeki etkileri veögretmenlerle ögrencilerin kelime defterlerinin kullanımıyla ilgili tutumlarıarastırılmıstır.Çalısma Zonguldak Karaelmas Üniversitesi ngilizce Hazırlık ... -
Conceptual socialization in efl contexts: A case study on Turkish EFL learners` request speech acts realization
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce söz edimleri kullanımlarındaki kavramsal sosyalleşme gelişimini araştırmayı amaçlamıştır. Daha detaylı olarak, yabancı dil olarak İngilizce ... -
Teachers and students perceptions about classroom-based speaking tests and their washback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ölçme, öğretim-öğrenim sürecinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ölçme, öğretme ve öğrenme arasında sıkı bir bağ olduğu için, birbirlerini etkilemeleri kaçınılmazdır. Testlerin, öğretim ve öğrenimi olumlu ya da olumsuz şekilde ... -
Teachers` and students` perceptions of different types of feedback
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)This study was designed to investigate student and teacher perception of four types of feedback: 1) direct corrective feedback, 2) direct corrective feedback with written and oral metalinguistic explanation, 3) indicating ... -
Predicting student task motivation: The role of endorsed achievement goals and personal characteristics
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada deneysel tasarım yöntemi kullanılmış olup öğrencilerin başarı çıktıkları (ör; istenmeyen hedefler; kopya çekme davranışı ve istenilen hedefler; içsel isteklendirme) ile otonom ve kontrol nedenlerinin başarı ... -
Teachers` attitudes towards and practices of L1 use in EFL classroom
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yabancı dil öğretmenlerini derslerde öğrencilerin ana dilinin kullanılmasına ilişkin görüşleri ve ana dili iletişime ve metoda yönelik kullanımları araştırılmıştır.Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek ... -
A blended learning environment in relation to learner autonomy
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, harmanlanmış öğrenme ortamının, öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini, Türkiye'deki İngilizce Yabancı Dil Öğrenme ortamında destekleyip desteklemediğini ve bu harmanlanmış öğrenme ortamının ne gibi ... -
A comparative analysis of national and international English language curricula for high schools in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Türkiye'de uygulan ulusal ve uluslararası toplam beş lise İnglizce müfredatını çeşitli boyutlarda karşılaştırmalı olarak analiz etmektedir. Bu müfredatlar Türk Milli Eğitim (MEB) Lise İngilizce müfredatı, ... -
A comparison of selected elementary curricula in regard to an action-based environmental curriculum for elementary schools in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eylem temelli müfredat, çevreyi korumak amacıyla eyleme geçme isteği, bağlılık ve anlayış gibi çevresel değerleri, bilgiyi, tutumları ve becerileri öğreterek insan kişiliğinin oluşmasına ve gelişmesine yardımcı olmayı ... -
Effects of instruction in vocabulary learning strategies
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, kelime öğrenme stratejileri eğitiminin öğrencilerin stratejikullanımlarına ve stratejilerin yararlığına ilişkin düşüncelerine olan etkisiniincelemiştir. Bu çalışmada ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin strateji ...