Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 279
-
6th grade students` perceptions of the use of blogs in an English class
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma karma yöntemden (mixed-methods) yarararlanark Türkiye'de 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde ağ güncesi (blog) kullanımı ile ilgili algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu calışma öğrencilerin sınıf, ... -
A blended learning environment in relation to learner autonomy
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, harmanlanmış öğrenme ortamının, öğrencilerin bağımsız öğrenme becerilerini, Türkiye'deki İngilizce Yabancı Dil Öğrenme ortamında destekleyip desteklemediğini ve bu harmanlanmış öğrenme ortamının ne gibi ... -
A case study exploring the intercultural sensitivity levels of native English and native Turkish language instructors teaching at universities in Turkey and the U.S.A. respectively
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-11)Bu vaka çalışması, Türkiye'de bulunan üç Amerikalı İngilizce okutman ile ABD'de bulunan üç Türk Türkçe okutmanın diğer kültür ortamında geçirdikleri bir yıl öncesinde, sırasında ve sonrasında, kültürel hassasiyetlerini ... -
A case study on primary school students perceptions about their use of language learning and reading strategies and strategy training
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ilköğretim 3 ila 8. sınıflar arasındaki öğrencilerinin lisan öğrenme ve okuduğunu anlayabilme stratejileri incelendi. Bu çalışma, iki dilde (Türkçe ve İngilizce) eğitim veren ve bünyesinde İlk Yıllar Programı ... -
A case-based approach to reflective practice of pre-service secondary mathematics teachers for developing a holistic perception of teaching
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Bu çalışmanın amacı, vaka temelli bir yaklaşımla, lise matematik öğretmen adaylarına yansıtıcı uygulama fırsatları tanıyarak öğretmeyi öğrenme süreçlerinin desteklenmesini sağlamaktır. Çalışma iki aşamalı olarak ... -
A closer look at pronunciation learning strategies, L2 pronunciation proficiency and secondary variables influencing pronunciation ability
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amaçları a) İngilizce öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin telaffuz öğrenme stratejisi kullanımlarına yönelik detaylı bir tablo sunmak b) telaffuz öğrenme stratejisi kullanımı ile telaffuz yeteneği ... -
A comparative analysis of ecology units in the biology textbooks of secondary school programs
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) ve Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası?nın biyoloji kitaplarına bulunan ekoloji ünitelerinin içerik, sunum ve öğrenim ... -
A comparative analysis of national and international English language curricula for high schools in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Türkiye'de uygulan ulusal ve uluslararası toplam beş lise İnglizce müfredatını çeşitli boyutlarda karşılaştırmalı olarak analiz etmektedir. Bu müfredatlar Türk Milli Eğitim (MEB) Lise İngilizce müfredatı, ... -
A comparative analysis of quadratics in mathematics textbooks from Turkey, Singapore, and the International Baccalaureate Diploma Programme
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkiye, Singapur ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndan (IBDP) seçilen üç matematik ders kitabında içerik analizi metoduyla ikinci dereceden denklemler, eşitsizlikler ve fonksiyonlar ... -
A comparative analysis of two English language textbooks written for academic and general purposes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-26)Bu çalışmanın amacı, iki İngilizce ders kitabının olası ayırt edici özelliklerini içerik analizi yöntemi ile araştırmaktır: biri genel amaçlı İngilizce (EGP), diğeri ise akademik amaçlı İngilizce (EAP). Bu amaçla, seçilen ... -
A comparison of computer assisted and face-to-face speaking assessment: Performance, perceptions, anxiety, and computer attitudes
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgisayar teknolojisi uzun bir süredir zaman tasarrufu sağlayan ve düşük maliyetli bir yöntem olarak yabancı dil değerlendirmesinde kullanılmaktadır. Bu yüzden kayda değer miktarda araştırma dilin farklı yapılarını ... -
A comparison of efl teachers` and students perceptions` of listening comprehension problems and teachers` reported classroom practices
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)This study aims to explore teachers? perceptions of university level students? listening comprehension problems, who learn English as a Foreign Language (EFL), in order to compare them with the students? perceptions, as ... -
A comparison of selected elementary curricula in regard to an action-based environmental curriculum for elementary schools in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eylem temelli müfredat, çevreyi korumak amacıyla eyleme geçme isteği, bağlılık ve anlayış gibi çevresel değerleri, bilgiyi, tutumları ve becerileri öğreterek insan kişiliğinin oluşmasına ve gelişmesine yardımcı olmayı ... -
A content analysis of the Turkish national high school health education curriculum using the health education curriculum analysis tool
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-02)Sağlık bilgisi eğitimi öğrencilerin ruhsal, sosyal ve fiziksel iyilik durumlarını geliştirmelerine yardım eder. Sağlık eğitimcileri Türkiye'deki liselerde sağlığın geliştirilmesi için özgün bir öğretim programı takip ... -
A descriptive investigation of Turkish students` misconceptions on common science concepts
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-12)Çalışmanın amacı, Türk öğrencilerinin fen konularındaki kavram yanılgılarını araştırmaktır. Bu çalışmada cinsiyet, okul türü, sınıf, yaş ve okul seviyesi gibi değişkenler kullanılmıştır. Çalışmada betimleyici araştırma ... -
A non-formal learning program for the contribution of creative problem solving skills: A case study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışmasının amacı bir yaygın öğrenme programının ilköğretim okulu öğrencilerinin yaratıcı problem çözme becerilerine katkısını değerlendirmektir. Bu çalışma 2011- 2012 eğitim öğretim yılı ilk döneminde 14 hafta ... -
A quantitative investigation of mathematical knowledge for teaching and self-efficacy: Middle school mathematics teachers in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretmek için gereken alan bilgileri ve öz yeterlik düzeylerini incelemektir. Örneklem, Ankara'nın Çankaya ilçesine bağlı rastgele ... -
A survey of high school mathematical knowledge and skills needed for engineering education
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın odak noktası öğrencilerin liseden kazanması beklenen konular ve becerilerin önem derecelerini inceleyerek konular ve beceriler açısından mühendislik bölümleri arasında bir fark olup olmadığını araştırmaktır. ... -
A survey of mathematical knowledge and skills in high school needed for professions in social sciences
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, üniversite ve iş hayatında çalışan kişilerce belirlenen sonuçlara bağlı olarak sosyal bilimlerde hukuk, psikoloji ve tarih gibi bölümlerin üniversite eğitimi için lise matematik müfredatında önemli ... -
A survey on the use of vocabulary learning strategies of high school students
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-07)Bu araştırmanın amacı 556 lise öğrencisinin keşfetme ve pekiştirmek için en sık ve en az kullandığı kelime öğrenme stratejilerini belirlemek ve öğrencilerin kullandığı stratejilerin yaş, sınıf düzeyi, okul türü ve yaş ...