Needs-based course evaluation for 2nd grade English learners: A case from Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 2. sınıfta okuyan Türk öğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmeye karşı olan tutumlarını tanımlamanın dışında, dört becerinin, gramer yapılarının ve de sözcüklerin gelişimiyle alakalı bu öğrencilerin ihtiyaçlarının mevcut kurs tarafından karşılanıp karşılanmadığını bulmaktır. 70 2. Sınıf Türk öğrenci ve bu sınıflara ders veren 3 öğretmen örnek olarak bu çalışmaya katılmıştır. Amaçları gerçekleştirmek için veri, nitel-ağırlıklı karma yöntem araştırması ile hem öğrencilere verilen 5 nokta Likert ölçeği ve yansıma resim görevleri hem de öğretmenler tarafından yazılan işbirlikçi günlükler ile toplanmıştır. Bu çalışmanın bulguları, öğrencilerin büyük çoğunluğunun yazma, ödev yapma ve ders kitabını çalışmada az ilgilerinin olduğunu gösterirken, oyunlar oynayarak, videolar izleyerek ve şarkılar söyleyerek İngilizce öğrenmeye karşı olumlu tutumlarının olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin İngilizce öğrenmeyle ilgili daha fazla olumlu tutumları vardır. Öğretmenler öğrencilerin katılımının ve motivasyonun öğretme esnasında anahtar noktalar olduğuna inanmışlardır ve öğrencilere benzer olarak İngilizce öğretmeye karşı olumlu tutumları vardır. Ancak, öğretmenlerin genelinin mevcut İngilizce programına ve öğrettikleri kursların içeriklerine karşı olumsuz tutumları mevcuttur. Elde edilen veriye göre, mevcut kursun gelişimi için bazı yararlı öneriler araştırmacı tarafından sağlanmıştır. Anahtar kelimeler: Dil ihtiyaçları, Tutumlar, Öğrencilerin yansımaları, Öğretmenlerin algıları, Kurs Değerlendirme, İlkokul eğitimi, Genç Öğreniciler, Yabancı dil olarak İngilizce The purpose of this study is to identify the attitudes of the 2nd grade Turkish EFL learners toward learning English as well as to find out whether the existing course meets their needs related to the development of four language skills, grammatical structures and vocabulary. A sample of 70 2nd grade Turkish EFL students and 3 teachers teaching these classes participated in this study. To accomplish the aims, data was gathered by qualitative-dominant mixed method research design from a 5-point Likert attitude scale and reflection drawing task given to the students as well as collaborative diary written by the teachers. The findings revealed that the majority of 2nd graders had positive attitudes toward learning English through playing games, watching videos and singing songs whereas they were less interested in writing, doing homework and studying course book. In addition, the participating teachers believed that students' engagement and motivation are the key points while teaching English in their classes and similar to the students, they shared positive perceptions about teaching English in 2nd grade EFL classrooms. However, they had some negative attitudes toward the current English program and the course content. Based on the gathered data, suggestions were provided for the improvement of the existing 2nd grade English course. Keywords: Language Needs, Attitudes, Students' Reflections, Teachers' Perceptions, Course Evaluation, Primary Education, Young Learners, EFL
Collections