Evaluation of A1 Level program at an English preparatory school in a Turkish university: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İstanbul'da bir özel üniversitenin İngilizce Hazırlık Okulu'nda bulunan öğrencilerin, yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin, seviye koordinatörünün ve program yöneticisinin, A1 (başlangıç düzeyi) aynı yılı tekrar eden öğrencileri için geliştirilen programa yönelik algılarını saptamaktır. Çalışmaya 47 A1 programını tekrar eden öğrenci, 5 yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmen, 1 seviye koordinatörü ve 1 program yöneticisi katılmıştır. Nicel veriler katılımcı öğrencilere uygulanan bir ihtiyaç analizi anketi aracılığıyla elde edilmiş, nitel veriler ise tüm katılımcılara uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, programın genel olarak etkili algılanmasına rağmen, belirli öğelerin düzenlenmesi ve vurgulanması gerektiğini ortaya koymuştur. Bu verilerin ışığında, gelecek eğitim-öğretim yılında göz önünde bulundurulması için bazı müfredatla ilgili öneriler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Program Değerlendirme, Program Geliştirme, Dil İhtiyaçları, Öğrenme ihtiyaçları, Yabancı Dil Olarak İngilizce, A1 (Başlangıç Düzeyi) Öğrenciler. The purpose of this study is to investigate the perceptions of students, EFL instructors, level coordinator and program administrator enrolled in an English Preparatory School in relation to their perceptions of the A1 (beginner level) program designed for repeat students at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. A sample of 47 students repating A1 level program, 5 EFL instructors, 1 level coordinator and 1 program administrator participated in the study. The quantitative data were collected through a needs analysis questionnaire administered to the participating students while the qualitative data were obtained by semi-structured interviews carried out with all stakeholders of the program. The findings of the study revealed that although the program is perceived to be effective in general, there are particular components that need to be revised and emphasized. In the light of these findings, certain curricular recommendations are made to be taken for consideration in the following academic years.Keywords: Program Evaluation, Program Design, Language Needs, Learning Needs, English as a Foreign Language (EFL), A1 (Beginner Level) Students.
Collections