Attitudes of Turkish EFL learners towards the use of drama activities in English classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 9. Sınıf öğrencilerinin, aynı zamanda yabancı dil öğretmenlerinin ve yöneticilerinin ikinci dil olarak İngilizce derslerinde dramaya karşı olan tutumlarını incelemektir. Bu çalışma, İngilizce dil edinimi sürecinde yansıtıcı ve esnek öğrenimi teşvik eden bir dil aracı olarak öğrencilerin dil becerilerinde drama kullanımının değerini anlatan temel bir anahtardır. Dahası, bir K12 Türkiye İstanbul özel okulunda drama, hızlandırılmış bir çerçeve içerisinde drama kullanım teknikleriyle yabancı dil olarak İngilizce eğitiminde öğrencilerin sözel dil yeterliliğini ve tutumlarını olumlu bir şekilde arttırabilir. Bu nitel çalışma, destekleyici öğretim yöntemi olarak öğrencilerin dil yeterlilik sürecini beslemesi için drama aracılığıyla onlara çıngılı sandalye, dondurulmuş görüntü, sözsel oyunlar, stratejik etkileşim ve rol yapma gibi drama tekniklerini tanıtmayı amaçlamıştır. Çalışma buluşları göstermiştir ki B1 ve A2 seviyesinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenciler, İngilizce Dili Eğitimi'nde olumlu tutum artışıyla sonuçlanan drama gibi yeni alternatif öğrenme tekniklerini keşfetme konusunda yeterlilik kazanmışlardır. The purpose of this thesis is to examine 9th grade students and EFL professionals' attitude towards the use of drama in English classes. This study can be a fundamental key for representing the value of using drama in improving the language skills of the learners as a tool to promote reflective and emancipative language learning. Moreover, drama may enhance students' oral language proficiency and their attitude in a positive way by implementing drama techniques within an accelerated framework at a foundation (private) K-12 School in Istanbul, Turkey. This qualitative study is intended to familiarize students with a number of drama techniques, such as hot-seating, frozen frames, verbal games, strategic interaction and role play through drama for cultivating language competence process as a supplementary teaching methodology. The findings of the study indicated that B1 and A2 Turkish EFL students have gained the ability to explore new alternative learning techniques such as drama and positive attitude in English classrooms.
Collections