EFL students` perceptions of school-based testing: Lesson learnt from a local context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ölçmenin dil öğrenimi ve öğrenenleri üzerinde muhtemel oranda güçlü bir etkisi vardır. Yabancı dil öğretmenleri, öğrenenlerin gelişimlerini resmi ve gayri-resmi düzeyde ölçmeye gayret ederler. Bu bağlamda, her ölçme biçimi eşsizdir ve bunun için belirli bir metot olması gerekmektedir. Dil öğreniminde ölçme ve değerlendirmenin etkilerini anlamak için önce değerlendirmenin yöntemlerini ve öğretim süreci ile ilişkisini anlamak gerekir. Bu çalışma, Türkiye'deki Yabancı Diller Yüksek okullarında, sınavların öğrencilerin dil öğrenimleri üzerine etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma öncelikle öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili tercihlerini araştırmakta ve sonra da öğrencilerin ve sınav algısını analiz etmektedir. Ayrıca değerlendirme biçimleri ve öğrencinin katılımı bakımından ölçme biçiminin açıklığa kavuşturulması çalışmaya ışık tutmak için analiz edilmiştir. Çalışmaya yüz yirmi dört öğrenci katılmıştır. Çalışma, öğrencilerin bakış açısından ölçmenin etkilerini de incelemektedir. Nitel veriler görüşmeler üzerinden toplanırken nicel verileri bir araya getirmek için öğrencilere anket uygulanmıştır. Ket vurma etkisini tespit etmek için öğrenciler ile görüşmeler tatbik edilmiştir. Çalışmanın bulguları öğrencinin sınav sıklığına karşı negatif tutumunu sergilemektedir. Teaching has a potentially powerful factor in language learning and learners. Language teachers struggle to assess learner's development with formal and informal assessment. In this sense every testing situation is unique and there should be a particular role for it. In order to understand the effects of testing and assessment in language learning, it is necessary to understand the principles of testing and its relation between teaching and learning. This study aims to investigate the effects of exams on students' language learning in school of foreign language in İzmir, Turkey. The study initially investigates the learners' preferences about testing and the assessment system and analyzes the perceptions of students. Besides clarification of testing terms types of assessment and the compatibility with teaching practices were analyzed to enlighten the study. One hundred twenty-four students participated in this study. This study also aims to investigate the effects of testing from the learners' perspective. A questionnaire with the students was implemented to form the quantitative data while the qualitative data were gathered from the interview. An interview was carried out with the learners in order to identify washback effect. The findings of the study showed that learners have negative attitude towards frequency of the exams.
Collections