Turkish EFL teachers` and administrators` perceptions of short teacher training courses: The case of CELTA
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Certificate of Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) programının Türkiye bağlamında uygulanabilirliğini ve öğretmenlerin bu sertifikayı ediminin gerekliğini araştırmaktır. Bu sözel çalışma için, veriler üç şekilde toplanmıştır: 41 CELTA sertifikasına sahip Türk öğretmenin katıldığı bir CELTA anketi, İstanbul'daki özel ilk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan iki İngilizce Öğretmeni ve İstanbul'daki özel bir üniversitenin hazırlık okulunda çalışan üç yabancı dil okutmanının katıldığı yarı-yapılandırılmış röportaj. Katılımcı beş öğretmen/ okutmandan, dördü, elde edilen verilere geçerlilik kazandırmak amacıyla, sınıflarında gözlemlendi. Ayrıca, özel ilk ve orta dereceli okulların yabancı diller bölümlerinin iki akademik koordinatörü ile özel üniversitelerin hazırlık bölümlerinin iki müdürü CELTA'nın Türk bağlamındaki yerini ve İngilizce öğretmenlerinin başvurularındaki önemini tartışmak üzere görüşüldü. Sonuçlara göre, öğretmenler bu programa katılmaktan memnun ve bunun onlara pek çok katkıda bulunduğunu kabul ediyorlar. Ancak, bütün CELTA tekniklerini sınıflarında uygulamalarının neredeyse imkansız olduğu görüşünde birleşiyorlar. İşverenlerin görüşlerinden ise profesyonel anlamda gelişmek için CELTA'nın verimli bir araç olduğu ama bir şart olmadığı anlaşılıyor. The purpose of this study was to investigate the applicability of Certificate of Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) in the Turkish context and the necessity for teachers to obtain it. For this qualitative study, the data was collected by means of three tools: A CELTA questionnaire in which 41 Turkish CELTA holders participated; semi-structured teacher interviews participated by 2 elementary school EFL teachers at private K-12 schools in Istanbul and 3 EFL instructors at a school of languages at a non-profit, private university in Istanbul. Of these 5 teachers / instructors, 4 of them were observed at their classrooms in order to validate the data. Also, 2 academic coordinators of foreign languages at private K-12 schools and 2 directors of schools of languages at private universities were interviewed to discuss the position of CELTA in the Turkish context and importance of a CELTA degree for EFL teachers in job interviews. The findings suggest that teachers are glad to take it; they admit that it contributed to them in many ways. However, they agree that it is nearly impossible to apply all the CELTA techniques in their classrooms. From the employers' perspectives, it can be inferred that CELTA is an efficient tool to be developed professionally, but it is not a must.
Collections