EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 341
-
Cümlede öbek-anlam ilişkisinin kavratılması yoluyla dil becerilerinin geliştirilmesi (ilköğretim II. kademe örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; öbek-anlam ilişkili cümle tahlilleriyle cümlenin anlamlı birimlerinin tespit edilmesini sağlamak ve araştırmalara dinleme, okuma, konuşma ve yazma (noktalama işaretleri, kompozisyon) becerilerini ... -
Duyuşsal farkındalığa dayalı öğretimin akademik başarı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, duyuşsal farkındalığın öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmasının akademik başarı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Duyuşsal farkındalık, ... -
Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi: Muğla örneği
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)En eski bilim dallarından birisi olan astronomi, doğası gereği oldukça dikkat çekici ve hayranlık uyandırıcıdır. Bu özelliği nedeniyle özellikle ilköğretim dönemindeki öğrencilere bilimin sevdirilmesinde etkili bir araç ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde coğrafi bilgi sistemleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada aynı zamanda öğrencilerin Coğrafi Bilgi Sistemleriyle işlenen derse ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sesli okuma becerilerine tekerleme eğitiminin etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin sesli okuma esnasında takıldıkları seslerin, tekerleme eğitimi sonucunda ne derece düzeltilebileceğini, tekerleme eğitiminin sesli okumadaki akıcılığı ne şekilde ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi (birlikte öğrenme ve takım destekli bireyselleştirme teknikleri)uygulamasının öğrenci tutum ve başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİ (BİRLİKTE ÖĞRENME VE TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİKLERİ) UYGULAMASININ ÖĞRENCİ TUTUM VE BAŞARISINA ETKİSİGökçe AKBULUTYüksek Lisans TeziEğitim ... -
Fen ve teknoloji laboratuvar uygulamalarında sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı günlük yazım ve epistemolojik inançlarının incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamalarında yansıtıcı günlüklerinin ve epistemolojik inançlarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma ... -
Aletli analiz yöntemi ile fen bilgisi öğretmen adaylarına adsorpsiyon konusunun öğretilmesi, oluşabilecek kavram yanılgılarının giderilmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada aktif kömür, ponza taşı, odun talaşı gibi gözenekli maddelerin KMnO4, FeCl3 ve CuSO4 çözeltilerinde adsorpsiyonu, çeşitli parametreler bakımından incelenmiştir.Çalışmanın amacı; Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına ... -
8.sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile pısa başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırması olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı-PISA (Programme for International Student ... -
Fen ve teknoloji dersi ?maddenin değişimi ve tanınması? ünitesinde bilgisayar destekli laboratuvar yönteminin ortaokul 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve fene yönelik tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETToplumsal yapıdaki sürekli değişmeler ile bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler eğitim sistemini de etkilemekte ve yeni arayışları zorunlu kılmaktadır. Bu arayışların başında da günümüzün etkili iletişim ve bireysel ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Etik İlkeler Hakkındaki Görüşleri ve Moral Değerlerinin Belirlenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETİK İLKELER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ VE MORAL DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ(YÜKSEK LİSANS TEZİ)Büşra CEYHANMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİEĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ2013ÖZETBu çalışmada, Fen bilgisi ... -
Lucretius`tan günümüze atom kavramının gözlem ve deneye dayalı ardışık etkinlikler ile öğretimi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlk Çağ'da bilimin doğduğu topraklardaki filozoflar bizlere günümüz atom öğretimi için önemli bir miras bırakmıştı. O dönemin filozoflarının bilgiyi doğada aramaları ve gözlemle varlığın kaynağını sorgulamaları ... -
İlköğretim 8. sınıf hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinde öğrenilmesi güç bazı kavramların sözel sembollerle kodlanarak öğrenilmesi ve hatırda tutma düzeyinin araştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf, hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinde öğrenilmesi güç bazı kavramların sözel sembollerle kodlanarak öğrenilmesi ve hatırda tutma düzeyini araştırmaktır.Araştırma, ön ... -
Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve özel alan yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ VE ÖZEL ALAN YETERLİLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)ÖZETBu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin eleştirel ... -
İlköğretim okullarında çalışan evli öğretmenlerin eş tükenmişlik düzeyleri ile eş desteği, evlilik yetkinliği ve stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlköğretim okullarında çalışan evli öğretmenlerin eş tükenmişlik düzeyleri ile eş desteği, evlilik yetkinliği ve stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada eş desteğinin, evlilik yetkinliğinin, ... -
İlköğretim 6,7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan şiirlerin fonetik-semantik ilişki çerçevesinde incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETBu araştırma, Türkçe derslerinde okutulan, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirleri, fonetik- semantik puanları bakımından inceleyerek onların, öğrencilerin duygu ve düşünce dünyasına katkılarını tespit ... -
Ortaokul öğrencilerinin problem çözme, bilimsel süreç becerileri ve öğrenme stillerinin bazı değişkenlere göre araştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin problem çözme, bilimsel süreç becerileri ve öğrenme stillerinin cinsiyet, öğrenim görülen okul ve anne/baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre ayrıntılı bir şekilde araştırılmasıdır. ... -
Üniversite öğrencilerinin yakın ilişkilerinde bağlanım: Romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançlar ve cinsiyet rolleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, romantik birlikteliği olan üniversite öğrencilerinin, Yatırım Modeli çerçevesinde ele alınan, ilişki bağlanımları (ilişki yatırımı, ilişki doyumu ve seçeneklerin niteliğini değerlendirme) incelenmiştir. ... -
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının çoklu giriş noktalarına ilişkin görüşleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakülteleri'nde coğrafya öğretiminde çoklu giriş noktalarının kullanılmasına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektir. Araştırma, 2013-2014 öğretim yılı güz ... -
Çocukluk dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği kısa formunun Türkçe`ye uyarlanması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Bernstein ve arkadaşları (2004) tarafından geliştirilmiş olan Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu'nun (Childhood Trauma Questionnaire Short Form) Türk kültüründe klinik olmayan ...