8.sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile pısa başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırması olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı-PISA (Programme for International Student Assessment) da çıkmış sorulardan oluşan test soruları ile öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançları arasında anlamlı bir ilişkinin varlığı irdelenmiştir. Araştırma, 2012?2013 eğitim öğretim döneminde, Muğla İli Merkez İlçesi Türdü 100. Yıl Ortaokulunda öğrenim gören tamamı 8. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 104 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışma, tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Çalışmada korelasyonel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Bilimsel Epistemolojik İnançlar Anketi ve PISA sorularından oluşan kavramsal test kullanılmıştır. Verilerin analizinde; SPSS 15 istatistik paket programı ile Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığınca yayınlanan PISA da açıklanan fen soruları puanlama rehberi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançlarında cinsiyete göre anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançları ile kavramsal anlamaları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. This study investigates 15 age students conceptual understanding by developing a test using PISA (Programme for International Student Assessment) questions and their scientific epistemological beliefs. The sample of the study 8th grade 104 elementary students in Central districts of Muğla in 2012-2013 semester. This is a descriptive study and correlational methods were conducted. The instruments of the study were Scientific Epistemological Beliefs Questionnaire and conceptual test which is prepared by PISA questions. The data were analyzed by SPSS 15 statistical packet program and PISA questions were analyzed by according rubric which is prepared by Ministry of National Education.The result of the demonstrated that there is no statistically significant difference between students scientific epistemological beliefs and their gender. Also, there is no significant relationship between students? scientific epistemological beliefs and their conceptual understanding.
Collections