Fen ve teknoloji dersi ?maddenin değişimi ve tanınması? ünitesinde bilgisayar destekli laboratuvar yönteminin ortaokul 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve fene yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETToplumsal yapıdaki sürekli değişmeler ile bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler eğitim sistemini de etkilemekte ve yeni arayışları zorunlu kılmaktadır. Bu arayışların başında da günümüzün etkili iletişim ve bireysel öğretim aracı olarak kabul edilen bilgisayarların eğitim-öğretim sürecinde kullanımı yer almaktadır. Bu süreçte ki kazanımlar incelendiğinde, soyut ve anlaşılması zor kavramları öğrencilerin seviyesine indirerek, kalıcı alışkanlıklar haline getirmek ve daha kolay kavramalarını sağlayabilmek için bilgisayar desteğinin yanında laboratuvar uygulamaları önemli bir yer tutmaktadır.Araştırmanın örneklemini, Muğla İli Merkez İlçesindeki Şahidi Ortaokulu? nun birinci sınıf C ve D şubelerindeki 55 öğrenci oluşturmaktadır. C şubesi deney, D şubesi ise kontrol grubu olarak rastgele belirlenmiştir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu modele uygun bir çalışmadır. Araştırmada, Maddenin Değişimi ve Tanınması ünitesinin, ?Isı Maddeleri Etkiler ve Maddenin Ayırt Edici Özellikleri? konularının kazanımlarına bağlı olarak 27 maddelik başarı testi uygulanmıştır. Grupların, Fene yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla 24 maddelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında ki farklılığı istatiksel olarak tespit etmek amacıyla elde edilen veriler bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonunda, grupların akademik başarı ve Fene yönelik tutum öntestleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Deney ve kontrol grubunun akademik başarı sontest puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu farklılığın deney grubunun lehine olduğu görülmüştür. Grupların tutum sontestleri karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. Fakat tutum sontest puan ortalamalarına bakıldığında, deney grubunun puanın daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu sonuç, deney grubunda uygulanan bilgisayar destekli laboratuar yönteminin daha etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji Öğretimi, Geleneksel Laboratuvar Yöntemi, Bilgisayar Destekli Laboratuvar Yöntemi, Tutum SUMMARYTogether with continuous changes in societal structure, rapid developments in science and technology affect educational system and make new quests a must. Among these quests, the use of computer considered to be a means of effective communication and individualistic learning in educational-instructional processes come to the fore. When the objectives set in these processes are examined, it is seen that computer and laboratory applications may assume important roles in making abstract and difficult concepts comprehensible for students and turning them into permanent habits. The sample of the study consists of 55 first-year students attending C and D classes of Şahidi secondary school in Muğla. Class C was assigned to experimental group and class D was assigned to control group. The present study employed a pre-test and post-test experimental design with a control group. In the present study, based on the anticipated outcomes of the topics ?Heat Affect Matters and Discriminatory Features of Matter? within the unit of ?Transition and Identification of Matter?, 27-item achievement test was developed and administered. In order to evaluate the attitudes of the groups towards science, 24-item attitude scale was used. The data collected were analyzed through dependent and independent groups t-test to elicit the difference between pre- and post-applications. At the end of the study no differences observed between achievements of groups in academically and attitude of science towards in statistically meaning. However there are some differences in academic achievements. Final test scores of experiment and control group. This differences in benefit of experiment group. When attitude final tests of groups are comparedstatistically, there is no significant difference. However, in attitude test score averages. Score of experiment group is higher. This result shows that the computer assisted laboratory method applied in the experimental group is more effective than traditional laboratory methods.Key Words: Science and Technology Instruction, Traditional Laboratory Method, Computer-assisted Laboratory Method, Attitude
Collections