Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 341
-
100 temel eser listesinde yer alan masallardaki bibliyoterapik unsurlar
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)`Kitaplar yoluyla iyileşme` ya da `bireyi doğru zamanda, doğru kitapla buluşturmak` olarak tanımlanan bibliyoterapi yönteminin farklı uygulama türleri mevcuttur. Bunlardan biri olan `gelişimsel bibliyoterapi` yöntemi; ... -
1997`den günümüze sosyal bilgiler alanındaki kitap, makale ve bildiriler bibliyografyası
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğretim üyeleri, doktora, yüksek lisans ve lisans öğrencilerine sosyal bilgiler alanında yapılan çalışmaların bütünsel bir görünümünü sunmaktır. Bu amaç için kitaplar, makaleler ve kongre ve ... -
1998 - 2012 yılları arasındaki ortaöğretim kurumlarına giriş sınavlarının fen ve teknoloji testi bakımından içerik analizi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, söz konusu sınavlardan ÖO Giriş Sınavı, LGS, OKS ve SBS'de, 1998-2012 yılları arasında çıkmış Fen ve Teknoloji sorularının 2005 Fen Öğretim Programı içeriğine uygunluğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. ... -
2013 ilkokullar ve ortaokullar fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi-Muğla ili örneği
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı 4+4+4 sistemiyle 2013 yılında yenilenen İlköğretim Okulları (ilkokul, ortaokul) 3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar Fen Bilimleri dersi öğretim programının Hedef, İçerik, Eğitim Durumları, Ölçme-Değerlendirme ve ... -
2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Öğrencilerin kendi yaşantı ve tecrübelerini, gözlemlerini, algıladıklarını, hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını yansıtabilecekleri, dilini ustaca ve etkili kullanabilecekleri bir yazma eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. ... -
5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yakın ve uzak bağdaştırmalar ve Türkçe öğretmeni adaylarının bağdaştırma algıları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin yakın ve uzak bağdaştırmalar açısından incelenmesi ve Türkçe öğretmeni adaylarının bağdaştırmalara yönelik algılarının ortaya çıkarılması amacıyla yola çıkılan bu çalışma iki ... -
5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin bibliyoterapi açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)`Kitaplarla tedavi, sağaltım` ya da `kitaplar yoluyla iyileşme` olarak adlandırılan bibliyoterapi yönteminin çeşitli uygulama türleri ve aşamaları bulunmaktadır. `Uygulama şekli ve alanı bakımından bibliyoterapi, gelişimsel ... -
5.sınıf Türkçe ders kitabının atasözleri ve deyimleri barındırması bakımından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Atasözleri ve deyimler, dil ve kültür ilişkisi çerçevesinde ait olduğu dili konuşan toplumun kültürünü yansıtır. Atasözleri ve deyimleri barındırması bakımından Türkçe ders kitaplarındaki metinler çok önemlidir. Ders ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi (birlikte öğrenme ve takım destekli bireyselleştirme teknikleri)uygulamasının öğrenci tutum ve başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİ (BİRLİKTE ÖĞRENME VE TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİKLERİ) UYGULAMASININ ÖĞRENCİ TUTUM VE BAŞARISINA ETKİSİGökçe AKBULUTYüksek Lisans TeziEğitim ... -
6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders programı ile ders ve çalışma kitaplarının çoklu zekâ kuramı yönünden incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-27)Bu çalışmanın amacı 2005 yılında uygulamaya giren 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders programı ile sosyal bilgiler ders ve çalışma kitaplarının, Çoklu Zekâ Kuramı zekâ alanlarıyla ilişkisinin nasıl olduğunu saptamaktır. ... -
8. sınıf öğrencilerinde rastlanan kalıpyargılar ve kalıp yargıların kaynakları: Aydın ili örneği
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğrencilerinde bulunan kalıpyargıların neler olduğunu küçük yaşlarda nasıl ortaya çıktığı göstermek ve 8.Sınıf öğrencilerinin düşüncelerini ortaya koymaktır.Araştırma, 2015–2016 eğitim ... -
8. Sınıf T.C. İnkılap tarihi Ve Atatürkçülük dersinde Kore Savaşı`nın yeri ve tarih eğitimindeki önemi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-13)İkinci Dünya Savaşı sonrasında dünyada bloklaşma ve kutuplaşma süreci başlamıştır. Bu süreçte Türkiye coğrafi konumu nedeniyle değerlidir. Bu değerin farkında olan SSCB Türkiye'den isteklerde bulunmuştur. Bu isteklerin ... -
8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ve ders kitabında Hatay meselesinin yeri ve önemi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)20 Ekim 1921'de Fransa ve Türkiye arasında yapılan Ankara Antlaşması'na göre İskenderun Sancağı Misak-ı Milli sınırlarımız dışında kalarak özel yönetimli bir statüye kavuşturuldu. Ancak Mustafa Kemal Atatürk'ün ... -
8.sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile pısa başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırması olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı-PISA (Programme for International Student ... -
A conversation analytic approach to self-ınitiated self-repair patterns in an efl oral proficiency exam
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Son yıllarda giderek artan iletişim amaçlı yabancı dil kullanımı isteği, sözlü İngilizcenin bütün dünyadaki insanlar için en temel önceliklerden biri haline getirilmesi ihtiyacını doğurmuştur. Bu bağlamda konuşma, İngilizcenin ... -
A conversation analytic approach to the functions of learner code-switching in a university level EFL classroom in Turkey
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, öğrencilerin dilsel kod değiştiriminin fonksiyonlarına ayrıntılı bir bakış sunmaktır. Dilsel kod-değiştirimi (CS), yabancı dil sınıflarında yaygın bir olgu olduğu için, araştırmacıların yakından ... -
A mixed methods study on l2 motivational self system
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-01)Benlik algısı biliş ve motivasyon arasında bir bağ sunduğundan, davranış ve öğrenmenin düzenlenmesinde önemli bir etkisi vardır. Bu çalışma, bu nedenle, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin yabancı ... -
A study on intercultural competence of pre-service EFL teachers through short stories
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Hızla küreselleşen ve evrilen bir dünyada, farklı kültürlerden insanların kendilerini daha sık bir şekilde yan yana yaşadıklarını bulması bilinen bir gerçektir. Gelecek dünya ve demokratik vatandaşları başarılı kültürlerarası ... -
A study on teaching collocations (Verb+noun) in a secondary school efl context
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-13)Bu araştırmanın amacı, eşdizimlilikleri öğretmenin öğrencilerin kelime bilgileri ve bellekleri üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma; öntest, sontest ve ertelenmiş sontest olarak tasarlanan deneysel bir çalışmadır. ... -
Abdullah Ziya Kozanoğlu`nun tarihî romanlarındaki değerlerin Türkçe eğitimi açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızda, Cumhuriyet dönemi Türk çocuk edebiyatının önemli isimlerinden olan Abdullah Ziya Kozanoğlu'nun on sekiz tarihî romanı, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (6, 7, 8. Sınıflar) genel olarak ...