İlköğretim 8. sınıf hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinde öğrenilmesi güç bazı kavramların sözel sembollerle kodlanarak öğrenilmesi ve hatırda tutma düzeyinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf, hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesinde öğrenilmesi güç bazı kavramların sözel sembollerle kodlanarak öğrenilmesi ve hatırda tutma düzeyini araştırmaktır.Araştırma, ön test, son test, hatırlama testi; deney ve kontrol gruplu model alınarak gerçekleştirilmiş yarı deneysel desenli bir çalışmadır. Araştırmaya 2011-2012 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde Muğla ili, Marmaris ilçesinde Beldibi Sıtkı Zaralı İlköğretim Okulu?nda öğrenim gören 58 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin ?Hücre Bölünmesi ve Kalıtım? ünitesiyle ilgili ön bilgilerini ölçmek amacıyla 8A, 8B ve 8C sınıflarına uygulanan ön test sonucunda, 8B ve 8C sınıflarının birbiriyle bilgi düzeyleri açısından denk oldukları tespit edilmiştir. Rastgele seçim sonucu, 8B sınıfı kontrol grubu, 8C sınıfı deney grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ek olarak sözel sembollerle kodlama kullanılırken, kontrol grubunda sadece yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulanmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak 27 sorudan oluşan başarı testi uygulanmıştır. Başarı testinin kapsam geçerliği uzman görüşleri alınarak belirlenmiştir. Testin güvenirlik çalışması, 2011-2012 öğretim yılında Marmaris Nurettin Gençalioğlu Anadolu Lisesi ve Halıcı Ahmet Urkay Anadolu Lisesinde okuyan toplam 160 kişilik lise 1 öğrenci grubuna pilot uygulama olarak yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre testin güvenirliği Cronbach-alpha=0.89 olarak hesaplanmıştır. Oluşturulan başarı testi çalışmada deneysel işlem öncesi ön test, deneysel işlem sonrası son test ve deneysel işlemin bitiminden 5 hafta sonra hatırlama testi olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Bu testlerden elde edilen verilerin analizi SPSS programından yararlanılarak bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi ile yapılmıştır.Yapılan analiz sonuçlarına göre; deney ve kontrol gruplarının başarı durumları bakımından yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ek olarak sözel sembollerle kodlamanın yapıldığı deney grubu lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p< .05). Ayrıca deney ve kontrol gruplarının hatırda tutma düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p< .05). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ek olarak sözel sembollerle kodlama yapan öğrencilerin daha başarılı oldukları ve daha iyi hatırda tuttukları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, bellek destekleyiciler, sözel sembollerle kodlama. ABSTRACTThe aim of this this study is to investigate the unit called ?Cell Division And Inheritance? which was in the primary school curriculum of 8th grade Science and Technology Lesson via learning with Encoding with Verbal Symbols and investigating its effect on students? the level of remembering.The study is about semi experimental design that was executed according to the pre test- last test- recall test, one experiment and one control test model. 58 8th grade students who attend Beldibi Sıtkı Zaralı Primary School in Muğla City and Marmaris District at the first semester of the 2011-2012 have participated the investigation of this study. The pre test which aims to evaluate the preknowledge of the students related to the unit ?Cell Division and Inheritance? was applied to 8A, 8B, 8C classes and as a result of this test; it has been determined that 8B and 8C classes have equal knowledge levels. According to the result of the selection by lot, 8B is determined as the control group and 8C as the experimental group. While experimental group has been using encoding with verbal symbols in addition to contructivist learning approach, control group has used only contructivist learning approach. In this study a 27 questioned achievement test has been appliedin order to collect data and the content validity of this test was determined according to expert evaluation. The test was applied to 160 9th grade students in Marmaris Nurettin Gençalioğlu Anatolian High School and Halıcı Ahmet Urkay Anatolian High School in the 2011-2012 academic year and the reliability of this test was calculated as Cronbach alpha=0.89 according to the results of the analysis. The achievement test was applied to the experimental and control groups as a pre-test before experimental procedure, as a last-test after experimental procedure and as a recall test after 5 weeks of the end of the experimental procedure. The data analysis resulting from the tests was evaluated by making use of SPSS package programme for dependent and independent groups t-tests analysis model. According to the results of the analysis, specific differences between experimental and control groups have been determined and it has been stated that these differences are in favour of the experimental group both in the achievement (p< .05) and recalling (p< .05) aspects. In addition to contructivist learning approach, it has been determined that the students who have used encoding verbal symbols are more succesful and better in recalling.Key Words: Science and technology, contructivist learning approach, mnemonics, encoding with verbal symbols.
Collections