EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 341
-
Öğretmen adaylarının hipotetik-yaratıcı akıl yürütme becerilerinin, bilimsel epistemolojik inançları, öğrenme stilleri ve demografik özellikleri açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı doküman analizi yapılarak hipotetik-yaratıcılık (hipotetik-tümdengelim) kavramıyla ilgili kuramsal ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak ve buna paralel olarak hipotetetik-yaratıcı akıl yürütme becerileri ... -
Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının iş ortamlarında kullandıkları politik taktiklerin incelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının, işyerlerinde ne tür politik taktikleri kullandıklarını ve bu taktikleri kullanma nedenlerini ortaya ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının cinsiyete, akademik başarıya ve sınıf düzeyine göre incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının cinsiyete, akademik başarıya ve sınıf düzeyine göre incelenmesidir. Araştırmada, betimsel yöntemden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu, 2013-2014 ... -
İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve velilerinin Türkçe programı ve program`ın uygulanmasıyla ilgili görüşleri ile program`ın uygulanması sırasında karşılaştıkları sorunlar
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Milli Eğitim Bakanlığı, mevcut programları yeniden gözden geçirip değerlendirerek 2004 yılından itibaren ilköğretim birinci kademeden başlamak üzere ilköğretim programlarında, kademeli olarak değişikliklere gitmiştir ve ... -
Bilişsel davranışçı kurama dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş etme beceri eğitimi psikoeğitim grup yaşantısının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, bilişsel davranışçı kurama dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş etme beceri eğitimi psikoeğitim grup uygulamalarının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarına ... -
The influence of bias against target culture on motivation of young learners to learn english
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 5. ve 7. sınıflarda iki haftalık kültürel olarak zenginleştirilmiş tekrar derslerinden sonra hedef kültüre karşı ön yargının çocukların İngilizce öğrenme motivasyonlarına etkisini bulmaktır. Çalışma ... -
The influence of smart board technology on student engagement in tasks and perception of English language classroom activities
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Akıllı Tahta teknolojisinin öğrencilerin sınıf etkinliklerine katılımı ve ders algıları üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Bu araştırma, birinci ve beşinci sınıf öğrencilerinin 40 dakikalık İngilizce ... -
Sosyal bilgiler derslerinde etkinlik uygulamalarının öğrenci motivasyonuna etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler derslerinde etkinlikle öğrenme yönteminin öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Araştırma, 2012–2013 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Nevşehir 75. Yıl Orta ... -
The effects of media and technology-enhanced vocabulary teaching in a foreign language classroom
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı sosyal medya ağı facebook sitesini kullanmanın öğrencilerin yabancı dilde kelime öğrenimine katkı sağlayıp sağlamadığını bulup, onların yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarında bir değişiklik olup ... -
Tematik portfolyo uygulamasının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki başarı, kalıcılık ve derse yönelik tutum üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı tematik portfolyo uygulamasının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme dersinde öğrencilerin akademik başarılarına, dersin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına olan etkisini tespit etmektir. Ayrıca ... -
Afetin tanımı ve kapsamı çerçevesinde geliştirilen ölçeğin geniş katılımlı uygulaması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Evrenin oluşumundan bu yana gerçekleşen birçok doğa olayı evrenin bugünkü şeklini almasında etkili olmuştur. İlk insanlardan günümüze kadar bu doğa olaylarının nedenleri araştırılmış ve insanlar hayatlarını etkileyen bu ... -
Using story-based drama and related creative activities to teach English to kindergarten pupils
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, hikaye-tabanlı drama ve ilgili yaratıcı aktivitelerin okul öncesi çocukların İngilizce derslerinde öğrenme becerilerini geliştirip geliştirmediğini incelemektir. Bu amaçla, çalışmaya (9 kız, 4 erkek) ... -
The effect of reading strategy training on high school students` learning styles
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil öğretiminin daha ilk başından itibaren, araştırmacılar başarılı ve verimli öğretme ve öğrenme sonuçlarını nasıl elde edebileceklerini bulmaya çalışmaktadırlar. Son otuz yılda, öğretme ve öğrenme ortamlarındaki bireysel ... -
Sosyal bilgiler derslerinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araĢtırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi „Türk TarihindeYolculuk‟ Ünitesi‟nde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrencibaĢarısına etkisini ortaya koymaktır. AraĢtırma, 2012 - 2013 eğitim ... -
Etik davranma becerisinin ilkokul - ortaokul öğrencilerinde gelişme düzeyi üzerine öğretmen görüşlerinin incelenmesi: Muğla ili örneği
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Temel eğitim kademesi ders öğretim programlarında, bireylerde gelişimi amaçlanan temel yaşam becerileri bulunmaktadır. Bu beceriler aynı zamanda bireyin yaşamında ihtiyaç duyacağı eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, ... -
Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı dijital öyküleme yöntemine dayalı öğrenimin öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar ... -
İlkokul müdürlerinin acil durum yönetimine ilişkin görüşleri (Aydın merkez ilçe örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okulların açık sistem özelliğine sahip olmaları ve ilkokullarda okuyan çocukların küçük olması sebebiyle iyi yönetilemeyen acil durumlar felaketlerle sonuçlanabilmektedir. Bu nedenle acil durum yönetimi büyük önem taşımaktadır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Muğla ... -
Kıbrıs tarihi ve önemi konusunun sosyal bilgiler ders kitaplarındaki yeri ile ilgili analiz çalışması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kıbrıs, tarih boyunca Doğu Akdeniz'deki kilit konumu nedeniyle hakimiyet mücadelelerine sahne olmuştur. Günümüzde bu adada varlığını sürdüren Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Türkiye'nin 20 Temmuz 1974'te ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ege bölgesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Milli Eğitim Bakanlığının `Standart Tabanlı Program` anlayışına uygun olarak hazırladığı Seçmeli Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ortaokul 5. sınıflarda uygulanmaya ...