Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi: Muğla örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
En eski bilim dallarından birisi olan astronomi, doğası gereği oldukça dikkat çekici ve hayranlık uyandırıcıdır. Bu özelliği nedeniyle özellikle ilköğretim dönemindeki öğrencilere bilimin sevdirilmesinde etkili bir araç olarak kullanılabilir. Bu noktada astronomi konularında yeterli bilgi ve tutum düzeyine sahip öğretmenler kilit bir rol üstlenmektedir. Bu nedenle Fen Bilgisi Öğretmenlerinin lisans eğitimleri sırasında astronomiye yönelik gerekli bilgi, tutum ve becerileri kazandıran nitelikli bir eğitim almış olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı ile uyumlu olarak astronomi eğitimine yönelik geliştirilen modüllerin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının astronomiye yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir.Araştırmada baskın-daha az baskın (dominant-less dominant design) birleştirilmiş desen modeli kullanılmıştır. Çalışmada ağırlıklı olarak nicel boyut yer alırken, nitel boyut daha az ağırlıklı olarak yer almıştır. Araştırma sürecinde ise tek tek gruplu ön test, son test ve kalıcılık testlerinin yer aldığı deneme öncesi model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011?2012 eğitim-öğretim yılında bir Batı Anadolu üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf öğrencileri (N=88) oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama sürecinde astronomi eğitimine yönelik olarak geliştirilen altı modül kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ?astronomi başarı testi?, ?astronomi tutum ölçeği?, ?araştırmacı notları? ve ?görüşmeler? kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizi için SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. İstatistiksel veri analizinde, ilişkili örneklemler (tekrarlı ölçümler) için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için ise içerik analizinden faydalanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda astronomi eğitimine yönelik geliştirilen modüllerin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının astronomiye yönelik bilgi ve tutum düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca modüller, öğretmen adaylarının astronominin etkili bir bilim eğitimi aracı olarak nasıl kullanılabileceğini kavramalarında da etkili olmuştur. As one of the oldest branches of science, astronomy by its very nature, is quite remarkable and awe-inspiring. Because of this quality, it can be used as an effective tool for endearing science to students, particularly in elementary school. At this point, it will be teachers with adequate knowledge and attitudes towards astronomy that will play a key role in this process. It is therefore essential that Science Teachers go through a program of college education that gives them the required knowledge, attitudes and skills in astronomy. In this context, the purpose of the present study is to determine the effect of modules developed for astronomy education in line with the Primary Science and Technology Programme on the academic achievement and attitudes of Preservice Science Teacher in the field of astronomy.The research made use of a dominant-less dominant design model. The study concentrated on the quantitative dimension, with the qualitative dimension remaining the lesser focus. The research process made use of a pre-experimental design which included single-group pre-tests, post-tests and retention tests. The study group comprised the third-year students (N=88) in the Science Teaching Program of the Education Faculty of a Western Anatolian university in the academic year 2011-2012. Six modules developed for astronomy education were used in the implementation of the research. The
Collections