EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 341
-
Orta öğretim öğretmenlerinin öğretmen öz - yeterlik ve yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerine yönelik algıları (Manisa ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin öz yeterlik algı düzeyleri ile yapılandırmacı öğrenme ortamı kurma becerilerine yönelik algı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma grubu; 2010 - 2011 Eğitim - Öğretim ... -
İlköğretim matematik dersi öğretim programının eğitim durumu boyutunun öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim matematik dersi öğretim programının, eğitim durumu boyutunun öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır.Araştırma, Muğla Merkez, Fethiye, Bodrum, Dalaman, Milas, ... -
İlköğretim (5.sınıf) sosyal bilgiler öğretim programı öğrenme-öğretme sürecinin çoklu zeka kuramına göre değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim (5.Sınıf) Sosyal Bilgiler dersinin öğrenme- öğretme sürecinde çoklu zeka kuramının uygulanmasıyla ilgili öğretmen görüşlerini saptamayı ve bu süreçte uygulanması önerilen öğretmen kılavuz, öğrenci ... -
Geleneksel Türk sanatlarından ebru`nun fen eğitiminde kullanılması (Muğla Üniversitesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde; yaratıcı bireyler yetiştirmek önem kazanmış, öğretimde yaratıcı düşünmeyi ortaya çıkarıcı ve destekleyici ortamların oluşturulması gerekliliği ön plana çıkmıştır. Fen ve teknoloji dersi; bireyleri bilişsel yönden ... -
Birinci deprem bölgesi yatılı ilköğretim bölge okul müdürlerinin acil durum yönetimi yeterliklerinin saptanması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Türkiye'de il merkezleri itibariyle birinci deprem bölgesi içerisinde yer alan illerde bulunan Yatılı İlköğretim Bölge Okul müdürlerinin acil durum yeterliklerine ne oranda sahip olduğu incelenmiş, ... -
İlköğretim kademesinde görevli öğretmenlerin bilgisayarların sınıf içi ve dışı uygulamalarda kullanımı ve yararlarına ilişkin görüşleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim kademesinde görevli öğretmenlerin bilgisayarların sınıf içi ve dışı uygulamalarda kullanımı ve yararlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir.Araştırma, 2009?2010 eğitim öğretim yılı bahar ... -
İlköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde öğrenci kaynaklı bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETYapılan bu araştırma, İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde öğrenci kaynaklı bilgi haritaları kullanımının öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve hatırlama düzeylerine etkisini inceleme amacıyla yapılmıştır. Bu ... -
Üniversite öğrencilerinde psikolojik sağlamlığı yordamada yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik ve kontrol odağının incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde, yaşam doyumu, benlik saygısı, iyimserlik ve kontrol odağı değişkenlerinin psikolojik sağlamlığı yordama gücünü incelemektir. Ayrıca araştırmada, psikolojik sağlamlık puanlarının ... -
The effects of using certain listening strategies and techniques on the development of listening skills in a foreign language learning context
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğrenme ortamında belirli dinleme strateji ve tekniklerinin kullanılmasının dinleme becerilerinin gelişimi üzerine etkilerini incelemektir. Ayrıca, araştırma boyunca öğrencilerin yabancı ... -
Mikro yaşam tasarımı: Mikroorganizmalarla ilgili deney tasarımlarının öğretmen adaylarının yaratıcılıkları, akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geleceğe yön verecek olan öğretmen adaylarının eğitiminde, yaratıcılığı ön plana çıkaracak sınıf içi etkinliklerin geliştirilmesi ve daha çok uygulanması konusunda yapılan araştırmalar günümüzde hız kazanmıştır. Çünkü ... -
Ilköğretimde bilimsel tartışma destekli sınıf içi etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin kavramsal anlamalarına, sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına ve fen ve teknoloji`ye yönelik tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Her zaman sorgulamaya ve gelişmeye açık fen bilimleri, birçok eğitim kurumunda, bilginin kişiyi kesin ve net bir biçimde bilinen sonuçlara ulaştırdığı düşünülen pozitivist bakış açısı ile ele alınmaya devam etmektedir. ... -
Ergenlerde intihar olasılığının yordayıcıları: Yalnızlık, öfke ifade biçimleri, suçluluk ve utanç duyguları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ergenlerde intihar olasılığı ile yalnızlık, öfke ifade biçimleri, suçluluk ve utanç duyguları, cinsiyet, okul türü, yaş, sınıf düzeyi, anne ve babaya duyulan yakınlık düzeyi, çevre tarafından anlaşıldığını ... -
İlişkiye ilişkin inançların evlilik uyumunu yordaması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bazı demografik faktörlerin (cinsiyet, yaş, evlilik süresi, eğitim düzeyi) ve ilişkiye ilişkin inançların (sevilemezlik, çaresizlik) evlilik uyumunu yordayıpyordamadığını araştırmaktır. Ayrıca evli ... -
Sürdürülebilir kaynak kullanımına yönelik çevre eğitimi uygulamalarının ilköğretim öğrencilerinin karbon ayak izi konusunda bilinçlenmeleri üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda artan çevre sorunları ile bireyler, günlük tüketim faaliyetlerinin doğa üzerindeki etkisini sorgulamaya başlamışlardır. Bireylerin doğaya yaptığı baskının boyutu, karbon ayak izi kavramının ortaya çıkışıyla ... -
Ilköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde webquestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sunduğu benzersiz olanaklarla teknolojinin eğitim ve öğretim sürecine dahil olması bir seçenek olmaktan öte bir zorunluluk halini almıştır. Web tabanlı öğretim teknolojileri; bilgiye hızlı erişimin yanı sıra zengin bilgi ... -
Fen ve teknoloji öğretim programında disiplinlerarası ilişkilendirmeler
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen ve teknoloji, disiplinlerarası bir alan olmasına karşın, genellikle fenle ilgili konular birbirinden kopuk ve dağınık şekilde işlenmekte ve anlaşılmaktadır. Bu araştırmada; İkinci Kademe Fen ve Teknoloji Öğretimi ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kariyer gelişimlerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim II. kademe (6., 7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin kariyer gelişim düzeylerini incelemektir. Öğrencilerin kariyer gelişim düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, seçmeyi düşündüğü lise türü, anne- ... -
Yaratıcı drama yöntemi ile verilen eğitimin okul öncesi öğrencilerinin çevre farkındalığına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, yaratıcı drama yöntemi ile verilen eğitimin okul öncesi öğrencilerinin çevre farkındalığına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma modeli kullanıldığı ... -
Karşılaştırmalı vurgu sistemleriyle Türkçe öğretimi ( Türkçe- İngilizce örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Her dilde olduğu gibi, Türkiye Türkçesinde de anlamı etkileyen vurgu, ton, ezgi gibi parçalarüstü birimler vardır. Dünya dillerinde, duygu ve düşüncelere bağlı olarak, vurgu sistemleri, farklılık göstermektedir. Kültür ... -
Ikinci dil kelime öğrenmede bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETBu çalışmanın amacı ikinci dil kelime öğrenme sürecinde bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisini araştırmaktır. Ayrıca bilgi haritaları tekniği kullanıldıktan sonra öğrencilerin ...