İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sesli okuma becerilerine tekerleme eğitiminin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin sesli okuma esnasında takıldıkları seslerin, tekerleme eğitimi sonucunda ne derece düzeltilebileceğini, tekerleme eğitiminin sesli okumadaki akıcılığı ne şekilde etkileyeceğini tespit etmek; böylelikle, okuma eğitimi üzerinde yapılan araştırmalara farklı bir boyut kazandırmaktır.Öğrencilerin seviyelerine uygun olarak seçilen metinler, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı, Muğla il merkezindeki 9 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri olan 270 kişiye okutulmuş ve kayıt altına alınmıştır. Kaydedilen veriler, çeşitli ses analizleri yapabilen Cool Edit Pro programına aktarılmış ve kayıtlar, Muğla Üniversitesi Fonetik Araştırma ve Uygulama Merkezi Dr. Atillâ Kıral Fonetik Lâboratuvarında, dijital ortamda incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda, okumalarında 2 ve 3 ses takıntısı tespit edilen 65 öğrenci araştırmanın örneklemini teşkil etmiştir. Bu öğrencilere, takıldıkları seslere yönelik tekerlemeler verilerek, 4 hafta süreyle tekerleme ve boğumlama çalışması yaptırılmış ve bu çalışmaların da ses kayıtları alınmıştır. Daha sonra, uygulamanın başında okutulan metinler tekrar okutulmuş ve kayıtlar, Muğla Üniversitesi Fonetik Araştırma ve Uygulama Merkezi Dr. Atillâ Kıral Fonetik Lâboratuvarında, Praat 3.8.47 programı kullanılarak dijital ortamda analiz edilmiştir. Tekerleme eğitiminin takıntılı seslerin giderilmesinde ne derece etkili olduğu, tekerleme eğitimi öncesi ve sonrası yapılan okumalar sonucu elde edilen verilerin analizlerini karşılaştırarak tespit edilmiştir.Araştırmada, tekerleme içerikli etkinliklerin öğrencilerinin sesli okuma becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to determine to what extent the sounds that primary second stage students locked on during oral reading could be corrected in consequence of tounge twisters education and in what way tounge twisters could affect the fluency of oral reading; thus to add different dimension to researches on reading education.The texts choosen appropriately to the students levels are red by 270 students from 6th, 7th and 8th grades from nine schools in the city center of Muğla in academic year 2009-2010 and students speech recordings are taken. Recorded datas are transfered to the Cool Edit Pro program which could make various sound analysis, and these records are examined in a digital enviroment in Muğla University-Phonetics Research and Application Center-Dr. Atilla Kral Phonetics Laboratory. As a result of the investigations, 65 students whose oral reading has 2 and 3 sound lockings were selected as the paradigm of the research. By giving tuonge twisters to these students according to the sounds they locked on, toung twister and articulation exercises were done during 4 weeks and records of these exercises were taken. Afterwards , the essays red by students at the beginnig of the application were red again by students and records were analysed by using Praat 3.8.47 program in a digital enviroment in Muğla University-Phonetics Research and Application Center-Dr. Atilla Kral Phonetics Laboratory. To what extent toung twister education was effective for fixing locking sounds was determined by comparing data analysis obtained as the results of the oral readings done before and after the tounge twister education.
Collections