Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 341
-
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kariyer gelişimlerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim II. kademe (6., 7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin kariyer gelişim düzeylerini incelemektir. Öğrencilerin kariyer gelişim düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, seçmeyi düşündüğü lise türü, anne- ... -
Ergenlerde intihar olasılığının yordayıcıları: Yalnızlık, öfke ifade biçimleri, suçluluk ve utanç duyguları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ergenlerde intihar olasılığı ile yalnızlık, öfke ifade biçimleri, suçluluk ve utanç duyguları, cinsiyet, okul türü, yaş, sınıf düzeyi, anne ve babaya duyulan yakınlık düzeyi, çevre tarafından anlaşıldığını ... -
Perceived roles and competencies of English language instructors in online learning environments
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son zamanlarda birçok üniversite çeşitli sebeplerle kampüs temelli çevrimiçi dersleri uygulamaya koymuştur. Çevrimiçi öğrenme ortamları, öğretme ve öğrenme için kendine özgü durumlar oluşturmaktadır. Özellikle çevrimiçi ... -
Görsel sanat etkinlikleriyle desteklenen fen öğretimi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen, doğası gereği birçok disiplinle iç içedir. Sanatta bu disiplinlerden biridir. Sanat ve fen birçok benzer özelliğe sahiptir. Bu nedenle etkili fen öğretimi için fen ve sanat bir araya getirilebilmektedir. Bu çalışmanın ... -
Sınıf öğretmenliği lisans programının öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Sınıf öğretmenliği lisans programını öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde bilgisayar destekli eğitimin kelime vurgulama becerisine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde bilgisayar destekli kelime vurgusu eğitiminin kelime vurgulama becerisine etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada, yarı deneysel desenlerden tek gruplu ... -
Amerikan arşiv belgeleri ışığında İstanbul Robert Koleji
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'de açılan Amerikan okullarından birisi olan İstanbul Robert Koleji'nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte gelişimini ve kolejin eğitim öğretim faaliyetlerini arşiv belgeleri ışığında ... -
Çocukluk dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği kısa formunun Türkçe`ye uyarlanması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Bernstein ve arkadaşları (2004) tarafından geliştirilmiş olan Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu'nun (Childhood Trauma Questionnaire Short Form) Türk kültüründe klinik olmayan ... -
Sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde birinci elden kaynakların kullanımı (7. sınıf örneği) (Kanıt temelli öğrenme)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi içerisindeki Tarih konularının öğretiminde birinci elden kaynakların (kanıt) kullanılmasının, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve derse olan tutumlarına etkisini ... -
Ikinci dil kelime öğrenmede bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETBu çalışmanın amacı ikinci dil kelime öğrenme sürecinde bilgi haritalarının kullanımının öğrencilerin öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisini araştırmaktır. Ayrıca bilgi haritaları tekniği kullanıldıktan sonra öğrencilerin ... -
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı dersine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Muğla ... -
Sosyal bilgiler derslerinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araĢtırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi „Türk TarihindeYolculuk‟ Ünitesi‟nde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrencibaĢarısına etkisini ortaya koymaktır. AraĢtırma, 2012 - 2013 eğitim ... -
Öğretmen adaylarının hipotetik-yaratıcı akıl yürütme becerilerinin, bilimsel epistemolojik inançları, öğrenme stilleri ve demografik özellikleri açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı doküman analizi yapılarak hipotetik-yaratıcılık (hipotetik-tümdengelim) kavramıyla ilgili kuramsal ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak ve buna paralel olarak hipotetetik-yaratıcı akıl yürütme becerileri ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya kazanımlarına ait görsellerin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2015-2016 öğretim yılı 4, 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki Coğrafya kazanımlarına ait görsellerin görsel tasarım ilkelerine uygunluğu, mesaj aktarımına katkıda bulunma durumu, ders ... -
Lucretius`tan günümüze atom kavramının gözlem ve deneye dayalı ardışık etkinlikler ile öğretimi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlk Çağ'da bilimin doğduğu topraklardaki filozoflar bizlere günümüz atom öğretimi için önemli bir miras bırakmıştı. O dönemin filozoflarının bilgiyi doğada aramaları ve gözlemle varlığın kaynağını sorgulamaları ... -
Bilişsel davranışçı kurama dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş etme beceri eğitimi psikoeğitim grup yaşantısının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, bilişsel davranışçı kurama dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş etme beceri eğitimi psikoeğitim grup uygulamalarının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarına ... -
Laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının dna teknolojisi ve uygulamaları hakkındaki kavram algıları ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen laboratuvar etkinliklerinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının DNA teknolojileri ve uygulamaları hakkındaki kavram algıları ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi ... -
8.sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile pısa başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırması olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı-PISA (Programme for International Student ... -
İlköğretim (5.sınıf) sosyal bilgiler öğretim programı öğrenme-öğretme sürecinin çoklu zeka kuramına göre değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim (5.Sınıf) Sosyal Bilgiler dersinin öğrenme- öğretme sürecinde çoklu zeka kuramının uygulanmasıyla ilgili öğretmen görüşlerini saptamayı ve bu süreçte uygulanması önerilen öğretmen kılavuz, öğrenci ... -
İlköğretim kademesinde görevli öğretmenlerin bilgisayarların sınıf içi ve dışı uygulamalarda kullanımı ve yararlarına ilişkin görüşleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim kademesinde görevli öğretmenlerin bilgisayarların sınıf içi ve dışı uygulamalarda kullanımı ve yararlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir.Araştırma, 2009?2010 eğitim öğretim yılı bahar ...