6. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi (birlikte öğrenme ve takım destekli bireyselleştirme teknikleri)uygulamasının öğrenci tutum ve başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİ (BİRLİKTE ÖĞRENME VE TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİKLERİ) UYGULAMASININ ÖĞRENCİ TUTUM VE BAŞARISINA ETKİSİGökçe AKBULUTYüksek Lisans TeziEğitim Bilimleri Enstitüsüİlköğretim Bölümü Anabilim DalıSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim DalıDanışman: Yrd. Doç. Dr. Ayten KİRİŞHaziran- 2013, 116 SayfaBu araştırmanın amacı, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?İpek Yolu?nda Türkler? ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yöntemi ile mevcut öğrenme yönteminin öğrenci tutum ve başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Araştırma, 2012?2013 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Manisa Turgutlu Gazi Ortaokulu 6. sınıflarda öğrenim gören toplam 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda 30 kişiden oluşan deney ve kontrol gruplarına, deneysel işlem öncesi ve sonrasında, ilgili literatürlerin taranıp, alan uzmanlarının görüşleri alınarak hazırlanan, güvenirlikleri kanıtlanmış olan 39 maddeli çoktan seçmeli başarı testi ile 44 maddeli 5?li likert tipi tutum ölçeği uygulanmıştır. Deneysel işlem sırasında, araştırmanın deney grubuna işbirlikli öğrenme yöntemi tekniklerinden ?birlikte öğrenme? ile ?takım destekli bireyselleştirme? , kontrol grubuna ise geleneksel öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Ön test son test verilerinin istatistiksel değerlendirmesinde betimsel analiz yapılmıştır. Betimsel analizde alt problemler doğrultusunda, frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi yapılmıştır.Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre son test başarı puanları açısından deney grubu öğrencileri kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olmuşlardır. Ancak deney ve kontrol grupları son test tutum puanları açısından anlamlı bir farklılık elde edilememiştir. Bu farklılığın oluşmaması da araştırmanın kısa bir süre de uygulanmış olmasına bağlanabilir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda çalışmaya ilişkin genel bir değerlendirme yapılacak olursa, Sosyal Bilgiler dersi ?İpek Yolu?nda Türkler? ünitesi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısını arttırma konusunda geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğu, ancak öğrenci tutumları konusunda anlamlı farklılık oluşturmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, İşbirlikli Öğrenme, Birlikte Öğrenme, Takım Destekli Bireyselleştirme ABSTRACT THE EFFECT OF THE APPLICATION OF COOPERATIVE LEARNING (LEARNING TOGETHER AND TEAM ASSISTED INDIVIDUALIZATION) METHOD ON STUDENT ATTITUDES AND ACHIEVEMENT OF 6TH GRADES SOCIAL STUDIESGökçe AKBULUTMaster's ThesisInstitute of Education SciencesDepartment of Elementary EducationDepartment of Social Studies EducationSupervisor: Assistant Professor Dr. Ayten KİRİŞJune - 2013, 116 PagesThe aim of this study is to determine the impact of traditional learning methods and cooperative learning method on student attitudes and achievement in teaching the unit of ?The Turks on the Silk Road? of the 6th Grade Social Studies. The study was conducted with a total of 60 students at the 6th Grades of Manisa Turgutlu Gazi Secondary School in the second semester of the 2012-2013 academic year. In accordance with the study, a five-point Likert-type scale with 44 items was conducted on the experimental groups and control groups consisting of 30 students with a 39 item multiple-choice achievement test which was proved reliable and prepared in consultation with experts in the field before and after the experimental procedure by scanning the related literature.During the experimental procedure, `team assisted individualization` and `collaborative learning? which is one of the techniques of cooperative learning method were conducted on the experimental group of the study while traditional learning method was conducted on the control group. In the statistical analysis of the pre-test and post-test data descriptive analysis was done. In descriptive analysis, in accordance with sub-problems, frequency, percentage, standard deviation, arithmetic mean, t-test and analysis of variance were used. According to the findings from the study, the students in the experimental group were more successful than the students in the control group in terms of achievement points of the final test. However, there was not any difference in the experimental and control groups in terms of attitude scores of the final test. This situation can be ascribed to the fact that the study was conducted in a short time. According to the results obtained from the study, if we do a general assessment of the study, it can be said that cooperative learning method is more effective than traditional learning method as regards increasing student achievement in teaching the unit of ?The Turks on the Silk Road? of Social Studies but it is also said that this does not constitute a significant difference in respect to student attitudes. Keywords: Social Sciences, Cooperative Learning, Learning Together, Team Assisted Individualization
Collections