EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 341
-
6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders programı ile ders ve çalışma kitaplarının çoklu zekâ kuramı yönünden incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-27)Bu çalışmanın amacı 2005 yılında uygulamaya giren 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders programı ile sosyal bilgiler ders ve çalışma kitaplarının, Çoklu Zekâ Kuramı zekâ alanlarıyla ilişkisinin nasıl olduğunu saptamaktır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç beceri düzeyleri ve bu becerilerin derslerine entegreleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri öğretimlerindeki gelişimlerini izlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, eylem araştırması yöntemi ile tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, ... -
Fen ve teknoloji dersinde görsel materyallerle yürütülen etkinliklerin genotip – çevre etkileşiminin kavranmasına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde görsel materyallerle yürütülen etkinliklerin genotip–çevre etkileşiminin kavranmasına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, ön test–son test ... -
Öğretmenlerin maruz kaldıkları psikolojik yıldırma (Mobbing) davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin maruz kaldıkları psikolojik yıldırma (mobbing) davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Muğla il merkezi ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-14)Toplumsal alanda bireylerin gündelik yaşamını sürdürebilmesi, meslek edinebilmesi, iletişim kurabilmesi eğitim süreçlerine bağlıdır. Modernleşme döneminden itibaren eğitimin önemi artarak devam etmektedir. Bilginin edinilmesi, ... -
Behavioral classroom management manoeuvres of pre-service English language teachers in teaching young learners
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2013-2014 yılı üçüncü sınıf öğrencilerinin sınıf davranış yönetimi becerilerini toplanan veri seti sayesinde incelemektir. Bu çalışma ... -
Using the coh-metrix tool for linguistic analysis of Muğla Sıtkı Koçman University`s preparatory class students` portfolios in order to predict and compare their language proficiency levels
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışma, doğal dil metinlerinin otomatik olarak değerlendirilme olgusunu, yani bu amaçla otomatik dil analizi için Coh-Metrix 3.0 sisteminin kullanımını incelemeyi amaçladı. Çalışma, ilgili konularda kısa bir literatür ... -
Sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamada karşılaştıkları güçlükler ve kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-21)Bu çalışmanın amacı Muğla ilinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlükler ve kaynaştırma uygulamalarında yapılması gereken uyarlamalara ilişkin ... -
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi`nin örgütsel alanının ve tarihsel gelişiminin yeni kurumsalcılık kuramı yoluyla çözümlenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-29)Yeni kurumsalcılık kuramı örgütlerin eşbiçimlilik, tarihsel, sosyolojik ve rasyonel unsurlarının incelenerek, bireylerin görüşleri doğrultusunda örgütsel bir çözümleme altyapısı sunmaktadır. Araştırmanın amacı, yeni ... -
Doğa tarihi müzesinde rehber hazırlama ve çalışma yaprakları ile öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve fen öğrenimine yönelik motivasyonları üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Non-formal öğrenme için uygun olan okul dışı öğrenme ortamları arasında müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, parklar, planetaryumlar vb. yer almaktadır. Müzeler fen eğitiminde yaygın olarak ziyaret edilen okul ... -
Genel psikolojik sağlığın yordayıcıları olarak duyguları yönetme becerileri ve çocukluk çağı örselenme yaşantıları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Bu araştırmanın amacı çocukluk örselenme yaşantıları (fiziksel istismar, fiziksel ihmal, duygusal istismar ve duygusal ihmal) ve duyguları yönetme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve hangi değişkenin genel psikolojik ... -
Mikroskobik incelemede preparat hazırlama yöntemleri ile ilgili öğretmen adaylarının hazırladıkları videoların akademik başarı, laboratuvar teknikleri ve görüşleri üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-12)Bu araştırmada; Genel Biyoloji Laboratuvarı- I dersinde, deneysel bir uygulama ile Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adaylarının (n=32), mikroskobik inceleme ve preparat hazırlama yöntemlerini geliştirmek ve biyolojide laboratuvar ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihin haritası yöntemi ile hikâye yazma becerilerinin geliştirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-08)Yazma, kişilerin duygu ve düşüncelerini semboller aracılığı ile yazılı olarak aktarma sürecini kapsamaktadır. Bu süreçte yazmanın amacına ulaşması için açık, anlaşılır, akıcı ve planlı olması gerekir. Yazma becerisinin ... -
Robotik FeTemm uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyon üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-06)Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGOMindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit edenrobotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir ... -
Ortaokul bilsem öğrencilerine yönelik fen eğilimi öz-değerlendirme ölçeği`nin geliştirilmesi ve bilsem öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının belirlenmesi ortaokul bilsem öğrencilerine yönelik fen eğilimi öz-değerlendirme ölçeği`nin geliştirilmesi ve bilsem öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının belirlenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-26)Çalışmada; özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin fen eğilim düzeyini belirlemede kullanılabilecek `Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Fen Eğilimi Öz-değerlendirme Ölçeği'nin (ÖYÖYFEÖÖ)` geçerlik ve güvenirliğini ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri konularına yönelik ilgilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-01)Öğrencilerin Fen Bilimleri konularına yönelik ilgileri, Fen Bilimleri başarısını, ders seçimini ve kariyer seçimini etkileyebilmektedir. Bu nedenle son zamanlarda, eğitim alanında yapılan ilgi araştırmalarının önemi giderek ... -
A study on intercultural competence of pre-service EFL teachers through short stories
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Hızla küreselleşen ve evrilen bir dünyada, farklı kültürlerden insanların kendilerini daha sık bir şekilde yan yana yaşadıklarını bulması bilinen bir gerçektir. Gelecek dünya ve demokratik vatandaşları başarılı kültürlerarası ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrenci kompozisyonlarının okunabilirlik düzeylerinin geliştirilmesinde özü bulma becerisinin etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-29)Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıf öğrenci kompozisyonlarının okunabilirlik düzeylerinin geliştirilmesinde özü bulma becerisinin etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu deneysel ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen`e yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ile fen öğrenme becerisinin farklı değişkenler açısından araştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu araştırmanın amacı; Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ile fen öğrenme becerisinin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve 1. dönem fen ... -
Suggestopedia yönteminin yabancı dil öğretiminde kullanılması üzerine bir meta-analiz çalışması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)Bu çalışma suggestopedia yöntemi ve bu yöntemin öğrencilere dil öğretiminde kullanılması üzerine yoğunlaşan bir meta-analiz çalışmasıdır. Meta-analiz, bulunan çalışmalarda çeşitli değişkenler üzerine odaklanmaktadır: ...