Behavioral classroom management manoeuvres of pre-service English language teachers in teaching young learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2013-2014 yılı üçüncü sınıf öğrencilerinin sınıf davranış yönetimi becerilerini toplanan veri seti sayesinde incelemektir. Bu çalışma Nitel Analiz deseni alt yöntemlerinden Konuşma Çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Konuşma çözümlemesi aracılığı ile üniversitede bulunan okul öncesi beş yaş sınıfından toplanan veri seti sayesinde öğrencilerin mikro öğretimlerinin transkripsiyonları elde edilmiştir. Veri setinin transkripsiyonunda, toplamda sekiz tam saat ve 57 öğrencinin mikro öğretiminden oluşan, Transana nitel veri araştırma yazılımı kullanılmıştır. Bu yazılım sayesinde video görüntüleme ve transkripsiyon yazma ekranı tek sayfada toplanabildiğinden verilerin dökümlerini almak bir nebze de olsa kolaylaşmıştır. Elde edilen bu transkripsiyonlar, bir başka nitel veri analiz yazılımı olan Nvivo' ya yüklenmiş ve kodlama işlemi burada yapılmıştır. Yapılan kodlama sonunda 'manevra geçiş alanları' desen olarak ortaya çıkmıştır. Manevra geçiş alanlarındaki söz dizilimini ortaya çıkarmak amacıyla Konuşma Çözümlemesi bakış açısına başvurulmuştur. Daha sonra ortaya çıkarılan manevralar kendi aralarında farklılık göstermiş olduğundan, bu manevralar da kendi arasında sınıflandırılarak her bir manevranın da öğretmen adayları tarafından nasıl sergilendiği incelenmiştir. İncelemeler sonucunda manevraların tek başına kullanılmadıklarına, aynı zamanda başka manevraların da başka manevralara eşlik ettiğine ulaşılmıştır. Bu da manevra geçiş alanlarını doğuran asıl neden olarak kabul edilmiştir. Genel olarak bu çalışmadaki bulgular, öğretmen adaylarının benzer manevra geçiş alanı söz sırasını kullandıklarını göstermektedir. Bunun ötesinde, öğretmen adaylarının davranış yönetim becerileri göz önüne alındığında ise; çalışmanın sonuçları öğretmen adaylarının sınıf yönetim becerilerini öncelik olarak yukarılara koydukları ve sürekli olarak davranış yönetimi amaçladıkları görülmüştür. Bu sebeple, öğretmen adaylarının ek eğitimler alarak sınıf yönetim becerilenin geliştirilmesi gerektiğine ulaşılmıştır. The purpose of the study is to analyse behavioural management skills of pre-service teachers of English at Muğla Sıtkı Koçman University through a set of data collected in the 2013-2014 academic year. The study uses qualitative research design. Of the qualitative research design, Conversation Analysis (henceforth CA) was used to conduct analysis on the transcribed dataset emerging from the pre-service teachers' micro teachings at the nursery school within the university. To transcribe data, which consists of eight full hours in total from 57 micro teaching sessions of those pre-service teachers, Transana (2.51 version) software was chosen in order to analyse data, as it lets researchers control video clips and entering space at one window. Transcriptions were coded through Nvivo qualitative data analysis software. The pattern of 'manoeuvre transition zone' was induced as a finding. With the goal of portraying the sequence of the manoeuvre transition zone each instance was analysed with a Conversation Analytic approach. Furthermore, manoeuvres detected whilst analysing the sequence of manoeuvre transition zones were also categorised to unfold how manoeuvres shift at different manoeuvre deploying moments. Finally, eleven different manoeuvres were found as a pattern deployed by the pre-service teachers. The manoeuvre transitions were also induced to be deployed by pre-service teachers accompanying some other manoeuvres too, which were taken as the main source of manoeuvre transition zones in data. Overall results of the study show that there is a repeating sequence in manoeuvre transitions whilst teaching. Moreover, where behavioural classroom management skills of the pre-service teachers are concerned, the results confirm the need to educate pre-service teachers additionally and explicitly, as they put management of the classroom at the top of their priority in teaching.
Collections