EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 341
-
Bilgi teknolojilerine dayalı hikâye anlatımıyla öbek-anlam ilişkisinin kavranması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-20)Bu araştırmanın amacı, bilgi teknolojilerine dayalı hikâye anlatımıyla öbek-anlam ilişkisinin kavranmasının; akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin metinlerin içerdiği duyguya göre okuduğunu anlamalarının sınanması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin metinlerin içerdiği duyguya göre okuduğunu anlamalarının sınanmasını ve öğrenci grupları arasında okuduğunu anlama becerileri bakımından anlamlı bir farklılığın olup olmadığını ... -
Çocuk hikâye ve romanlarında çocuk gerçekliği, sorunları ve toplumsal eleştiri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-21)Bu çalışmanın amacı, çocuk kitaplarında çocuk gerçekliğine yer verilip verilmediğinin, veriliyorsa hangi konulara değinildiğinin belirlenmesi ve çocuk kitaplarındaki çocuk sorunlarının ve toplumun aydın kişileri olan ... -
Yaşam temelli react öğretim stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-13)Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişimleri anlamlandırabilmek ve takip edebilmek için bireylerin hayatının her alanında fen eğitimi gereklidir. Fen Bilimleri dersi öğretim programı da günlük hayatıyla fen konuları ... -
Perceived roles and competencies of English language instructors in online learning environments
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son zamanlarda birçok üniversite çeşitli sebeplerle kampüs temelli çevrimiçi dersleri uygulamaya koymuştur. Çevrimiçi öğrenme ortamları, öğretme ve öğrenme için kendine özgü durumlar oluşturmaktadır. Özellikle çevrimiçi ... -
Ortaokul Türkçe, fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin okuma stratejileri bilişsel farkındalıklarının branş, yaş, çalışma yılı ve mezun olunan fakülte değişkenleri açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Öğrenmeye temel oluşturan `okuma` stratejilerinin öğretmenler tarafından kullanılabilmesi ve kendi okuma süreçlerine ilişkin farkındalıkları önemlidir. Bu çalışmanın amacı; ortaokullarda, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Fen ... -
İlkokullardaki yapılandırmacı eğitim programı uygulamalarının okul yönetimine etkileri (Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Bu çalışmada 2005-2006 yılından itibaren Türk Eğitim Sisteminde uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitim programı uygulamalarının ilkokullardaki okul yönetimine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma ... -
Foreign language teaching anxiety of teacher candidates: the level, sources and coping strategies
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında yaşamış oldukları Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygısı'nı (FLSTA) incelemektir. Araştırmacı, Yabancı Dil Öğretmen ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik öz bildirimleri ile görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik öz bildirim düzeyleri ve görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algılarını incelemektir. Çalışmaya toplam 1521 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada verilerin ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğretme stilleri tespit edilerek; cinsiyet, mesleki kıdem, sınıf mevcudu, hizmet içi eğitime katılma durumu, sosyal bilgiler dersliği ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre incelenmeye ... -
Einstellungen, vorurteile und stereotype von Türkischen gymnasiasten gegenüber Deutschen und Deutscher sprache
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)20. yüzyılın son çeyreğinde öğrenci merkezli eğitim ön plana alınarak öğrenme ve öğrenme sürecini etkileyen faktörlerin araştırılması önem kazanmıştır. Bu faktörlerden üçü olan tutum, önyargı ve kalıpyargı bireyi ruhsal ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik öğrenilmiş çaresizliklerinin yordanması: Problem çözme becerisi ve bilişsel esneklik
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik öğrenilmiş çaresizlik, problem çözme becerisi ve bilişsel esneklik arasındaki ilişkileri incelemek ve matematiğe yönelik öğrenilmiş çaresizliğin ... -
The effects of flipped classroom model on learner autonomy
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi (ELT) bağlamında Tersyüz Eğitim Modeli kullanımının öğrenen özerkliği üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu araştırma aynı zamanda öğrencilerin Tersyüz Eğitim Modeli üzerine ... -
İşbirlikli öğrenmenin ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve sosyal katılım becerisine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu tez araştırmasının amacı, 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Toplum İçin Çalışanlar` ünitesinin öğrencilere öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemi ile klasik öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkilerini ortaya ... -
Sosyal bilgiler 7. sınıf öğretim programında yer alan kavramların çoklu zekâ yaklaşımına göre öğretimi (Yüksekova ilçesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-04)Bu çalışmada 2016-2017 eğitim öğretim yılında yürürlükte olan sosyal bilgiler 7. sınıf öğretim programının ünite içeriklerinde yer alan kavramların çoklu zekâ yaklaşımı ile ilişkilendirilmiş ders etkinlikleri kullanılarak ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı enerji eğitimi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-06)Bu çalışmanın amacı, enerji kavramına yönelik geliştirilen etkinliklerin disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı işlenmesinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının enerji kavramına ilişkin başarılarına, kavramsal anlamalarına, ... -
Algılanan evlilik çatışması, ebeveynin akılcı olmayan inançları, kaygıları ve çocukların otomatik düşünceleri, problem çözme becerileri ile çocukların psiko-sosyal uyumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-06)Bu araştırmada, ebeveynlerin akılcı olmayan inançlarının, kaygılarının, çocukların algıladığı evlilik çatışmasının, çocukların otomatik düşüncelerinin, çocukların problem çözme becerilerinin çocuklarda görülen kaygı ve ... -
2013 ilkokullar ve ortaokullar fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi-Muğla ili örneği
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı 4+4+4 sistemiyle 2013 yılında yenilenen İlköğretim Okulları (ilkokul, ortaokul) 3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar Fen Bilimleri dersi öğretim programının Hedef, İçerik, Eğitim Durumları, Ölçme-Değerlendirme ve ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Hukukun toplum hayatında etkin bir şekilde var olabilmesi, hak ve sorumluluklarının farkında olan ve toplumsal sorunlara yönelik çözüm önerileri üretebilen bireyler aracılığıyla gerçekleşebilir. Bu nedenle geleceğin etkin ... -
Ortaokul sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konularının programın genel amaçlarını karşılama düzeyleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Bu araştırma 2005 yılında yürürlüğe giren ve 2012 yılında revize edilen sosyal bilgiler öğretim programında yer alan coğrafya konularının programın genel amaçlarını karşılama düzeylerini öğretmenlerin görüşleri ve programa ...