A study on intercultural competence of pre-service EFL teachers through short stories
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla küreselleşen ve evrilen bir dünyada, farklı kültürlerden insanların kendilerini daha sık bir şekilde yan yana yaşadıklarını bulması bilinen bir gerçektir. Gelecek dünya ve demokratik vatandaşları başarılı kültürlerarası etkileşimlere hazırlayabilmek için, Yabancı Dil olarak İngilizce öğretmen adaylarının rolünün azami önemi tüm dünyada kavranmalıdır. Bu çalışma, bu nedenle, Yabancı Dil olarak İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası yetisi açısından kısa öykülerin rolünün araştırılmasını amaçlamıştır. Başlangıç aşamasında katılımcıların kültürel zekâ ve kültürlerarası duyarlık seviyelerini ölçen iki ölçek uygulanmıştır. İkinci aşamada, dört haftalık bir sürede dört kısa öykünün ve kültürlerarası yetiyi ortaya çıkarmak için tasarlanan soruların uygulanması gerçekleştirilmiştir. Üçüncü aşama ise, bu kısa öykülerin katılımcıların kültürlerarası yetileri üzerindeki etkilerini ve rollerini yansıttıkları bireysel yarı-yapılandırılmış e-mail görüşmeleri ile sonlanmıştır. Nicel bulgulara göre, İngilizce öğretmen adaylarının kültürel zekâ ve kültürlerarası yeterlik seviyeleri orta düzeydedir; üstelik eğitim ya da yaşama amaçlarıyla yurtdışı ziyaretlerini deneyimleyen katılımcılar önemli ölçüde ve kültürlerarası bağlamda daha duyarlı bulunmuştur. Dört kısa öykü için tasarlanan soruların nitel sonuçları, İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası yetisi açısından kısa öykülerin rolünü araştırmada on boyutlu bir model ortaya koymaktadır: (1) unsurları tanımlanma ve belirleme, (2) kurgusal karakterlerin zorluklarını, başa çıkma yollarını ve ailevi etkilerini anlama, (3) duyguları ifade etme, (4) empati yoluyla kahraman perspektifini üstlenme, (5) gerçek kısa öykülerin etkisi, (6) kültürlerarası keşifler, (7) ilişkilendirme yoluyla kültürel olarak belirlenmiş düşüncelerin ve tutumların karşılaştırılması, (8) diğer kültürlerle etkileşim konusunda öğrenilen kültürlerarası dersler, (9) anahtar kelimeler yazma, ve (10) Yabancı Dil olarak İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası öğrenciler üzerine yansımaları. Son aşamanın nitel bulguları, bir edebi tür olarak kısa öykünün, katılımcıların motivasyonel, bilişsel, üst bilişsel, davranışsal ve etkileşimsel yönlerinin yanı sıra kültürlerarası tutumlarına, yorumlama, bağıntı kurma, keşfetme becerilerine ve kültürel farklılıklara saygılarına etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, bir edebi tür olarak kısa öykü, katılımcıların kendi kültürleri ve hedef kültür arasında köprüyü oluşturma, kültürlerarası iletişim/yeti, eleştirel kültürel farkındalık, kendi kelimeleriyle kültürlerarası yetiyi tanımlama, bir İngilizce öğretmeninin rolleri ve genel olarak bu çalışmanın ve deneyimin katkıları hususunda algılarında ve perspektiflerinde rol oynamaktadır.Anahtar kelimeler: Kültürlerarası yeti, İngilizce öğretmen adayları, kısa öyküler, Yabancı Dil olarak İngilizce, kültürlerarasılık It is a truism that people from different cultures have found themselves living side by side more and more often in such a globalizing and evolving world. In order to prepare future global and democratic citizens for successful intercultural interactions, the utmost importance of the role of prospective teachers of English as a Foreign Language (EFL) should be realized all around the world. This study, therefore, aimed to trace the role of short stories in intercultural competence (IC) of pre-service EFL teachers. After conducting two scales to measure the levels of their cultural intelligence (CQ) and intercultural sensitivity (IS) in the initial phase, four short stories with designed questions to elicit IC for a four-week period and individual semi-structured interviews through e-mails to explore the effects and roles of these short stories in their IC were implemented in the second and last phases respectively. The quantitative results revealed that the pre-service EFL teachers had a moderate levels of CQ and IS; in addition, the participants who experienced visits abroad for either education or living purposes were significantly found to be more interculturally sensitive. The qualitative results of the designed questions for the four short stories suggested a ten-dimension-model for IC of pre-service EFL teachers in tracing the role of short stories, presented as: (1) identification and recognition of elements, (2) understanding fictional characters' difficulties, ways to cope, and family impacts, (3) expressing feelings, (4) taking over perspective of protagonist by empathy, (5) effect of true short stories, (6) intercultural discoveries, (7) comparison of culturally determined opinions and attitudes by relativizing, (8) intercultural lessons learned about interaction with other cultures, (9) keywords writing, and (10) pre-service EFL teachers' reflections upon intercultural learners. The qualitative results of the last phase unveiled that the short story as a literary genre was found to be effective in their motivational, cognitive, metacognitive, behavioral, and interactional aspect along with intercultural attitudes, skills of interpretation, relativizing, discovery and respect for cultural differences. Last, the short story as a literary genre was unearthed to play such roles in pre-service EFL teachers' perspectives/perceptions of bridging the gap between own and target cultures, intercultural communication/competence, critical cultural awareness, defining IC in their own words, roles of an English teacher, and contributions of the present study as a whole procedural experience. Keywords: Intercultural competence, pre-service EFL teachers, short stories, English as a foreign language, interculturality
Collections