Mikroskobik incelemede preparat hazırlama yöntemleri ile ilgili öğretmen adaylarının hazırladıkları videoların akademik başarı, laboratuvar teknikleri ve görüşleri üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; Genel Biyoloji Laboratuvarı- I dersinde, deneysel bir uygulama ile Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adaylarının (n=32), mikroskobik inceleme ve preparat hazırlama yöntemlerini geliştirmek ve biyolojide laboratuvar tekniklerini daha iyi öğrenmelerini sağlamak hedeflenmiştir. Bu uygulamada, deney grubundaki öğretmen adayları Video Kaydet – İzle – Deney Yap – Tartış – Paylaş (VİDEOYAP) şeklinde kısaltılmış olan bir dizi yöntemsel süreci içeren bir öğretim planı doğrultusunda çalışmışlardır. VİDEOYAP'ın ilk aşaması; laboratuvar dersi öncesinde, deney videolarının öğretmen adayları tarafından kaydedilmesi ve düzenlenmesini, ikinci aşaması; deney yapma sürecinde hazırlanan videoların izlenmesini, üçüncü aşaması ise; videoların Facebook'ta oluşturulan kapalı grup sayfasında paylaşılmasını oluşturmaktadır. Kontrol grubundaki öğretmen adayları (n=30) ise videoların öğretime dahil edilmediği laboratuvar etkinlikleri ile deneyleri tamamlamışlardır. Bu araştırmada; VİDEOYAP'ın öğretmen adaylarının `akademik başarıları`, `biyoloji laboratuvar teknikleri` ve `laboratuvarda video ile çalışmaya yönelik görüşleri` üzerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak VİDEOYAP'ın akademik başarıyı arttırarak laboratuvar öğretimini desteklediği, laboratuvar tekniklerini geliştirdiği, deneysel süreçlerle ilgili bilgi ve becerileri arttırdığı, mikroskop kullanma ve preparat hazırlama becerilerini geliştirdiği tespit edilmiştir. VİDEOYAP öğretmen adaylarını aktifleştirerek, eğlenerek öğrenmeye olanak sağlaması, derse ön hazırlık konusunda destek olması, deneysel hataları azaltması ve işbirliğini arttırması yönleriyle öğretmen adaylarının laboratuvar öğretiminde videoların kullanılmasına yönelik görüşlerini olumlu yönde etkilemiştir. In this study; In the General Biology Laboratory-I course, it was aimed to improve the methods of preparing the microscopic examination and preparation of the second grade pre-service science teachers candidates (n = 32) and to make them learn the laboratory techniques better in biology. In this application, teacher candidates in the experimental group worked in accordance with a teaching plan that included a series of methodological processes, which were abbreviated as Video Record - Watch - Experiment - Discuss - Share (VRWEDS). The stage of VRWEDS includes; i) recording and editing of experimental videos before the laboratory lesson; ii) watching the videos during the experimental process iii) sharing the videos on the groups' Facebook page. In the control group, teacher candidates (n = 30) completed the experiments with laboratory activities where videos were not included in the experimental process. The aim of this study was to determine the effect of VRWEDS on academic achievement of teacher candidates, `biology laboratory techniques` opinions about working with videos in laboratory. As a result, it was determined that VRWEDS supports laboratory teaching by increasing academic success, develops laboratory techniques, increases knowledge and skills related to experimental processes, and develops microscope usage and preparation skills. VRWEDS positively influenced the views of pre-service teachers on the use of videos in laboratory instruction in order to enable pre-service teachers, to have fun by learning, to support the preparation of the course, to reduce experimental errors and to increase cooperation.
Collections