Robotik FeTemm uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyon üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGOMindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit edenrobotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır.Deneysel araştırma; LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik seti hakkında teknikbilgilerin verilmesi, programlama ve kodlama ile ilgili eğitimin verilmesi, böceklerinsahip olduğu spesifik yaşamsal özellikleri içeren modüller üzerinde çalışmalaryapılması, öğretmen adaylarının gruplar halinde çalışarak robot tasarımlarınıgerçekleştirmeleri, programlama ve robotların çalıştırılması süreçlerini içermektedir.Deneysel araştırmada; `Robotik FeTeMM` uygulamalarının, öğretmen adaylarının;`akademik başarıları`, `bilimsel süreç becerileri` ve `derse yönelik motivasyonları`üzerine etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu olarak; `RobotikFeTeMM` uygulamaları ile öğretmen adaylarının; bilimsel bilgilerinin artarak geliştiği,kodlama ve programlama becerilerini kazandıkları, bilimsel süreçleri uygulama ile ilgilibilgi ve becerilerinin arttığı, derse yönelik motivasyonlarının artarak geliştiği tespitedilmiştir. Robotik FeTeMM tasarım sürecinde öğretmen adaylarının aktifleştikleri,eğlenerek öğrendikleri ve böylece derse yönelik motivasyonlarının olumlu etkilendiği,işbirliği içinde çalışma ve iletişim becerilerinin geliştiği gözlemlenmiştir. In this study; An experimental research was designed to design and program robots thatmimic the insect life by using LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set with 4thgrade science teacher candidates (n=42). Experimental research processes; Givingtechnical information about the LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set, givingcourse about programming and coding, working on the modules containing the specificvital features of the insects, making robot designs in work groups and programming &activating the robots.In experimental research; the effects of `Robotics STEM` applications on scienceteacher candidates'; `academic achievement`, `scientific process skills` and`motivations for the course` were tried to be determined. As a result of the research; In`Robotics STEM `applications with science teacher candidates'; It has been determinedthat the scientific knowledge has increased gradually, coding and programming skillswere gained, knowledge and skills related to the application of scientific processes wereincreased and the motivations towards the course were developed. It has been observedthat science teacher candidates have been activated, had fun in learning and deveopedfavorable motivation towards the course, and also working together and communicationskills.
Collections